Platform 11+ vznikly tři performance se společným názvem Face Me, Čas změny. Premiéra se konala 18. června v prostorách Gymnázia Františka Křižíka. Během zkoušení na Zámeckém statku v Býkově a na Gymnáziu Františka Křižíka byly vytvořeny tři různé inscenace, které budou po premiéře v Plzni putovat po dalších městech zúčastněných evropských zemí.">

Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Mladí performeři vyrážejí do světa

V rámci mezinárodního projektu Platform 11+ vznikly tři performance se společným názvem Face Me, Čas změny. Premiéra se konala 18. června v prostorách Gymnázia Františka Křižíka. Během zkoušení na Zámeckém statku v Býkově a na Gymnáziu Františka Křižíka byly vytvořeny tři různé inscenace, které budou po premiéře v Plzni putovat po dalších městech zúčastněných evropských zemí.

Na vzniku projektu se podílela také školní kapela a studenti – performeři. Ti si připravili loutky, které by měly vypadat jako masky. V performanci se budeme snažit vytvořit tzv. site specific, čili oživený konkrétní prostor. Bude se to týkat zejména hlavního nádvoří gymnázia, na které budou diváci na začátku uvedeni a z něhož se pak rozejdou zhlédnout jednotlivá mezinárodní představení, prozrazuje režisér Petr Vodička.

Divadlo ALFA, které je jediným českým zástupcem, v rámci Platform 11+ vytvořilo už dvě inscenace: TEĎ 55 31 13 já(premiéra: 11. 6. 2010) a Pirat07 QueenOfLove – v koprodukci s portugalským TeatroBando (premiéra: 11 3. 2011).

Platform 11+ – Artistic Discoveries in European Schoolyards je sítí, spojující 13 divadel z 12 evropských zemí za účelem tvorby v oblasti divadelního a výtvarného umění, která je zaměřena na věkovou adresu 11 až 15 let. Prostřednictvím spolupráce s profesionálními umělci jsou mladí lidé podporováni ve vlastním uměleckém sebevyjádření. V roce 2013, na konci čtyřletého projektu, chce Platforma 11+ ukázat mnohovrstevnatý portrét mladé evropské generace.

  • Autor: redakce
  • Publikováno: 25. června 2012

Komentáře k článku: Mladí performeři vyrážejí do světa

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 16/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


3. 10.–16. 10. 2017

Číslo 16/2017 (3. 10.–16. 10. 2017)

Obsah čísla 16/2017

Slovo ...

Divadlo, které si nerozumí

Mám dojem, že účastníci...

Sukces měsíce

Národní divadlo...

SUKCES MEZINÁRODNÍHO FESTIVALU DIVADLO

Dotazník

VerRich

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Seminář o umělecké kritice

Do Centra současného umění DOX...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Vlastivědné muzeum v Olomouci...

Kritika

Nedává, nebere

Poslední premiérou loňské sezony...

Každý musí sestoupit do...

Hrát na konci léta v krásném...

Vykřičíme všechnu bídu

Součástí pracovních oslav deseti let...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 16/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Divadelní smrti aneb Festival...

Podle mého si „přední příčky“...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Rozhovor

René Levínský: Píšu,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Barankiewicz:...

Rozhovor s novým uměleckým šéfem...

Kontext

O divadelním létě (nejen) v...

Zdá se, že vypravit se do divadla...

Burza

Joan Brehms se vrací domů

Národní muzeum informuje

Nominace na Cenu Thálie

Herecká asociace informuje

Podoby – Květáci

Stručný obsah příspěvku zde není...

Divadlo Radost Brno

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Aurora Lubos: Čekám, až mě...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Radu Afrim: Stačí tři zvuky...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Ještě k Národnímu divadlu

ohlasy: Ad DN 15/2017, str. 2

Zemřeli

Zemřeli

Arnošt Svoboda (6. 2. 1941 Třebíč...

Jan Tříska bohužel...

Nemohu stále uvěřit, že nepřijde....

Výročí

Výročí 1.−15. října

Černý Ondřej, ředitel, kritik a...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (VI)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Jan Tříska

Ve Stříbrné ulici na Starém Městě...

Pan Papírek… ( III )

Příloha

Poděkování

Mezinárodní divadelní festival PALM...

Palm Off Fest 2017 – program

20. října v 19 hodin Zahájení...

Visegrád by chyběl stejně...

V posledních měsících jsou stále...

O střední Evropě

Střední Evropa existuje a my v ní,...

Nová pravice ve střední...

Rodí se nová střední Evropa a jeden...

Lze zachránit střední...

Střední Evropa, o které kdysi psal...

Lze žít a hrát divadlo...

Druhý ročník setkání divadel...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 16/2017



Obsah,