Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Marwan Alsolaiman

(1962 v Damašku) Od roku 1997 v Praze žijící zpěvák a hudebník zaměřující se na arabskou hudbu. Hraje na arabskou loutnu, flétnu, bubínky a tamburíny, na divadelních produkcích spolupracuje s režisérkou Lídou Engelovou a festivalem Nad Prahou půlměsíc. Založil v Česku první arabskou kapelu s názvem Ziriab, se kterou vydal v roce 2004 eponymní CD. V roce 2003 vydal se skupinou Kvinterna CD středověké hudby. Vedle toho hraje s českou kapelou Hazuka, vede hudební dílny s arabskými nástroji pro základní a střední školy, workshopy a přednášky o arabské hudbě a arabských nástrojích protaneční školy a je učitelem fyziky, českého a arabského jazyka. V průběhu letošního festivalu Nad Prahou půlměsíc, který se koná 22.–26. listopadu, bude mít sólové bytové koncerty.

Co vás přivedlo k divadlu/hudbě/umění

Od dětství byl můj vztah k hudbě, herectví a poezii přirozeně silný. Bez mého rozhodnutí. Myslel jsem si, že všechny děti jsou takové.

Největší umělecký zážitek

Co se týká hudby, největší zážitek jsem měl na mezinárodním filmovém festivalu, na kterém jsme hráli v doprovodném hudebním programu. Ve velkém sále byly stovky lidí, kteří po celou dobu našeho koncertu arabské kapely Ziriab tancovali.

Osobnost minulosti nebo přítomnosti, se kterou byste rád zašel na kus řeči

S hercem Jiřím Wimmerem před jeho sebevraždou. Moc mě zajímá, co se v jeho hlavě odehrálo. Mám pocit, že nebyl jenom výborný komik, ale něco daleko víc.

Umělecké disciplíny, žánry či formy (výtvarné, literatura, film, divadlo, hudba…), které máte rád a kterým se naopak vyhýbáte a proč

Mám rád divadlo, hudbu, poezii s rýmovanými básničkami, stand up, esoterickou a vědeckou literaturu. Nemám rád různé druhy moderní hlasité hudby, která nemá obsah.

Historická či současná osobnost, divadelní/filmová/literární či reálná postava, která je vám citově nejblíže a – naopak – která je vám vzdálená

Citově blízko je mi komik Felix Holzmann. Jeho humor byl neobvyklý, měl v sobě něco exotického, co mě fascinuje. Hodně vzdálený je mi každý umělec, který nutí diváka či posluchače k „zážitku“.

Rostlina/zvíře/kámen/planeta, které máte v oblibě či obdivujete

Obdivuji olivovník jako symbol stálosti a štědrosti. Mám rád žirafy, protože jejich tělo má zajímavou konstrukci, zajímavou barvu a jsou mírumilovné. Líbí se planeta Mars, protožemám silný pocit, že právě tam jsme měli předky.

Umělecký/hudební/divadelní sen

Můj hudební sen je ten, aby někdy bylo možné hasit války a utrpení hudbou.

Kým/čím byste byl, kdybyste se nevěnoval hudbě/umění

Asi fyziko-esoterikem.

Plus: Zajímá vás umělecká kritika?

S kritikou nemám velké zkušenosti. Vzhledem k tomu, že každý člověk vnímá umělecké dílo trochu jinak, myslím si, že kritici často odvádějí myšlenky díla někam jinam, kam původně nemířily.

  • Autor: DN
  • Publikováno: 15. listopadu 2017

Komentáře k článku: Marwan Alsolaiman

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 3/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


6. 2.–19. 2. 2018

Číslo 3/2018 (6. 2.–19. 2. 2018)

Obsah čísla 3/2018

Slovo ...

O pitomcích

Prezidentem České republiky se na...

Sukces měsíce

Benjamin Britten: Billy Budd

Státní opera v Národním divadle,...

Dotazník

Martina Kinská

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Trilobit

Vyhynulý mořský živočich jako by...

Fejeton

Povídka z Říma:...

Třetí Řím čeká, až se probudím,...

Glosa

Postarat se o nejmladší!

Kdykoli narazím na aktivity Nadačního...

Kronika

Jednou větou

Pražské Studio Alta oslaví v roce...

Kritika

Jak slunce stvořilo svět

Naivní divadlo uzavřelo svůj volný...

Zachraň strom!

Románová prvotina Timothée de...

Když vdovy hrají tenis

Operu Dvě vdovy napsal Bedřich Smetana...

Sestry na cestě od iluzí k...

Komorní scéna Aréna opět obrátila...

Cirkusový klaun Ernani

Po téměř sto sedmdesáti letech se...

A slova stékají jako med

Činoherní klub se otevírá...

Taškařice ze škamen

Komedie Úča musí pryč! dramatika...

Masky revolučního divadla

Bez roku čtyřicet let stará hra...

Billy Budd jako Špinarův...

I am an old man who has experienced...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 3/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Vladimír Kratina: Jsem kluk z...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kateřina Bohadlová:...

Rozhovor s ŘEDITELKOU souboru Geisslers...

Kontext

Stopy Zorky Ságlové

Úvahy výtvarné

Od všeho něco

Po dvou pražských a jednom brněnském...

To snad ČT nemyslí...

Úvahy TELEVIZNÍ

Burza

Užší nominace Cen Thálie...

Činohra Tereza Dočkalová – Nora,...

Divadlo 1918–2018

Divadelní zákon 1948 Za počátek...

Podoby – U Růže

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

V domě plném vlasů a...

V Semperově opeře v Drážďanech se...

Lázně jako magický prostor...

Sdílení zážitku je důležité pro...

Skutečnost může být jen...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Oldřich Veselý (13. 11. 1948 Brno –...

Výročí

Výročí 1.−15. února

Haken Petr, herec (1. 2. 1963) △...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Ivan Martin Jirous: Ochranný dohled...

Nad největším melodramem

Věra Šustíková je velkým znalcem...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tylovo divadlo Kutná Hora

Do divadla zadním vchodem

Vlasta Fialová (1928–1998)

Moravské zemské muzeum v Brně...

Pan Papírek… (XII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 3/2018



Obsah,