Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Martin Finger

jako Walter v inscenaci Homo Faber v Činoherním studiu, Ústí nad Labem (režie David Šiktanc)

Inscenace – stejně jako předloha, stejnojmenný román Maxe Frische – je v podstatě monologem titulní postavy Waltera Fabera rekapitulujícího svůj život. Martin Finger úspornými prostředky využívajícími každodenní rituály, nenápadnými posuny obyčejných situací do vnitřních napětí a nevyřčených tajemství, soustředěností na detail a schopností propojit různé časové i prostorové události nechává připomenout svým nejlepším postavám v Pražském komorním divadle, jako byl Josef K. v Kafkově Procesu či titulní role v Bernhardově Světanápravci. Zásluhou především jeho hereckého naturelu a soustředěného výkonu nenechává představení diváka v klidu. Působí po celý čas tajuplně, přitom naléhavě, se silnými existenciálními podtóny svědomí racionálního člověka pronásledovaného – či dostiženého – minulostí, která ho vede k odstupu vůči lidem a jízlivému cynismu ve vztahu ke světu. Finger prokazuje, že patří k nejlepším hercům své generace. (Recenzi najdete na straně 6.)DN

  • Autor: DN
  • Publikováno: 15. května 2017

Komentáře k článku: Martin Finger

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 1/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


9. 1.–22. 1. 2018

Číslo 1/2018 (9. 1.–22. 1. 2018)

Obsah čísla 1/2018

Slovo ...

Víte, co je...

Začínáme nový, už 27. ročník...

Dotazník

Iamme Candlewick

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Inscenace roku

Do jubilejního 25. ročníku ankety...

Kronika

Jednou větou

Ministerstvo není tvůrcem kultury –...

Kritika

Unavil se tak, že nevidí už...

Témata stárnutí, zapomínání a s...

Stepní vlk Jan Kačena

V záplavě premiér s koncem roku 2017...

Chození v přírodě je na...

V Experimentálním prostoru NoD si...

Zlaté prozření bohatých

Inscenace Eyolf v HaDivadle je...

Něco, co nás přesahuje

Budova Janáčkova divadla v Brně je od...

Shakespearovský filmový trip

David Drábek se ve své další (už...

Vražda agenta Litviněnka

Do Dejvického divadla se po tříleté...

Inscenace roku

Do 25. ročníku každoroční ankety...

Rozhovor

Jakub Krofta: Posláním...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vladimír Morávek: Jsem...

Rozhovor s odcházejícím uměleckým...

Kontext

Tak ošklivej pán… aneb...

Knihou roku 2017 v tradiční anketě...

Burza

Milí kolegové,

Herecká asociace informuje

Podoby – Ráno

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

Muž pro každé počasí

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Karel Hejcman (1. 4. 1935 Praha – 10....

Výročí

Výročí 1.−15. ledna

Mandel Petr, dirigent (1. 1. 1938) △...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Rozhovor s dramatikem a scenáristou...

Knihovnička

„Janžurka“ ke stažení

Herecké monografie – a mám na mysli...

Knihy roku

aneb Pohled do českých Lidových novin...

Obrazem

Divadlo 1918–2018

V každém čísle letošních...

Pan Papírek… (X)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 1/2018



Obsah,