Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

M. Kunze, S. Levay: Rebecca

Národní divadlo moravskoslezské Ostrava, režie Gabriela Petráková, česká premiéra 9. března 2017 v Divadle Jiřího Myrona

Muzikál pochází z proslulé vídeňské dílny, stejně jako třeba nedávno s velkou pompou v Praze uvedený Ples upírů. Nejpozoruhodnější na ostravském počinu je právě schopnost vícesouborového divadla s vídeňským partnerem VBW International GmbH vyjednat licenci a podle jeho přísných regulí realizovat produkci, která jednoznačně patří do hájemství velkého muzikálového byznysu. Za úspěchem stojí šéf souboru Patrick Fridrichovský, jemuž nezbylo, kromě obvyklých povinností, než vypsat konkurzy na role, sehnat významného sponzora v automobilce Audi a pak jeho reklamními vozy, vyzdobenými logem muzikálu, svážet čestné hosty v čele se skladatelem Levayem. Ten byl kvalitou inscenace opravdu potěšen, a nebylo to jen ze zdvořilosti. Povedlo se to hodně, počínaje dobře mluvným a zpívatelným přebásněním Michaela Prostějovského, přes složitou scénografii Ondřeje Zichy, stylově přesné a krásné kostýmy Silvy Zimuly Hanákové, sound design Petra Košaře a light design Stanislava Dvořáka, dotáčky Petra Hlouška až po výtečný orchestr řízený Markem Prášilem, choreografii Ladislava Cmoreje a režii Gabriely Petrákové, odvozenou z obvyklé podoby muzikálu ve světě. Výčet zasloužilých by měl být podstatně delší, nesmí tu však chybět dokonalá trojice hlavních představitelů: Martina Šnytová, Tomáš Novotný a Katarína Hasprová. A Libor Olma v malé, ale důležité roličce. Recenzi přineseme v příštím čísle.DN

  • Autor: DN
  • Publikováno: 20. března 2017

Komentáře k článku: M. Kunze, S. Levay: Rebecca

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 15/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


19. 9.–2. 10. 2017

Číslo 15/2017 (19. 9.–2. 10. 2017)

Obsah čísla 15/2017

Slovo ...

Kazatelna jevištěm

Jest jeden divadelní prostor, u...

Sukces měsíce

Collectif Malunés: Forever,...

Belgie, Francie. Režijní dohled...

K věci

O návštěvě ministra...

Ve čtvrtek 7. září přijel do...

Fejeton

Tři a

Když mě redakce těchto novin...

Názor

Otevřené dopisy ministru...

V Praze 11. září 2017 Vážený pane...

Anketa

Kritika

Absurdní cesta k domácímu...

Make no Noise je paradoxní název pro...

Z borůvčí do hrobky

Několik glos k Theatrum Kuks, 23.–27....

Ach, ti muži

Odumírání vztahu v manželství má...

Cosi shnilého ve městě...

Jako poslední premiéru minulé sezony...

Není co vzkázat, ale je o...

Jak vývoj divadelního jazyka na...

Ovčáček se vrací

Když v listopadu loňského roku...

Všelidové divadlo – Cirkus...

Divadelní avantgardy 20. století snily...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 15/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Lenka Dombrovská...

Starý operní kritik Josef Herman se...

Kauza

Kontext

Burza

Zemřeli

Obrazem

Ako to bolo za komunizmu

Letos 7. listopadu uplyne sto let od...

Fagi a divadlo

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 15/2017



Obsah,