Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Lubor Cukr novým šéfem opavské opery

Dnes, 15. února 2017, byl na pozici šéfa opery Slezského divadla Opava jmenován režisér Lubor Cukr. Prošel dvoukolovým výběrovým řízením a byl vybrán jako nejvhodnější z uchazečů. Nahradí tak Janu Andělovou Pletichovou, která se stala jeho zástupkyní.

FOTO archiv Roberta Rohála

Lubor Cukr naplňuje jak svou uměleckou, tak provozní praxí všechna kritéria, která by měl mít šéf opery, píše se ve zdůvodnění tohoto rozhodnutí. Kromě režijních výsledků má za sebou řízení provozu tak náročných útvarů, jako je Státní opera Praha, včetně marketingu. Zároveň má i zkušenosti z pedagogické práce, což bude důležité při plánovaném oslovení mladé generace jak interpretů, tak diváků. Vzhledem k tomu, že v Slezském divadle již několikrát hostoval, zná dobře i soubor opery. Vzhledem k jeho pracovním kontaktům s českými i evropskými operními divadly je šance otevřít Slezské divadlo všem těmto vlivům. Jeho jmenování se jeví jako důležitý impuls pro další rozvoj souboru.

Dosavadní šéfka opery Jana Andělová Pletichová je neodmyslitelnou součástí a tváří opavské opery již více než třicet let. Zná výborně její historii, praxi i provoz, její inscenace v průběhu let obdržely i ocenění. Tyto schopnosti a znalosti bude nadále uplatňovat jako zástupce šéfa, dramaturg a režisér, čímž bude zajištěna kontinuita provozu a tradice.

///

FOTO archiv NDMS Ostrava

Lubor Cukr (Praha 1974)

V roce 1999 přijal místo pomocného režiséra ve Státní opeře Praha, kde spolupracoval s mnoha věhlasnými zahraničními režiséry. Od roku 2013 do 2016 působil v pražském Národním divadle jako vedoucí umělecké správy Státní opery. Ve Státní opeře připravil rekonstrukci původní inscenace Dominika Neunera Verdiho Otella  z roku 1991 a v roce 2011 režíroval novou produkci Verdiho Trubadúra. V roce 2011 režíroval v Národním divadle moravskoslezském operu Kominíček Benjamina Brittena, s použitím vlastního překladu a vlastních textů. V roce 2006 režíroval pro Operu MozArt scénografickou rekonstrukci opery Don Giovanni ve Stavovském divadle. Věnuje se také muzikálu, kde byla jeho první režií Dáma na kolejích (2009) v Divadle J. K. Tyla v Plzni.

Zároveň ukončil bakalářské studium na HAMU v Praze.

V roce 2008 režíroval v Opéra de Nice Mozartovu operu Figarova svatba. Od roku 2003 je  členem Académie Desprez, association française pour le rayonnement du Théâtre du Château de Drottningholm et du Musée Suédois du Théâtre.

Ve Slezském divadle Opava režíroval Mozartovu operu La clemenza di Tito (2010), Dvořákovu operu Čert a Káča (2013), Čajkovského operu Oněgin (2014) a Mascagniho operu Sedlák kavalír (2016). V současné době režíruje v SDO Orffovu operu Chytračka.

///

Více o současném vedení SDO na i-DN:

Ilja Racek ml. ředitelem Slezského divadla Opava

  • Autor: DN
  • Publikováno: 15. února 2017

Komentáře k článku: Lubor Cukr novým šéfem opavské opery

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 19/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


14. 11.–27. 11. 2017

Číslo 19/2017 (14. 11.–27. 11. 2017)

Obsah čísla 19/2017

Slovo ...

Ministerstvo mrtvé kultury

Bonviván a scénograf Daniel Dvořák...

Sukces měsíce

Prokletí v Praze

Teatr Powszechny, Varšava (Polsko) –...

Dotazník

Marwan Alsolaiman

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Co stojí Plácido Domingo

Zhruba dva roky vyjednávali nejprve...

Fejeton

Tragédi

Josífek nikdy nezvedá oči od...

Kronika

Jednou větou

Vítězi letošního ročníku ankety...

Kritika

Vládci ve spodním prádle

Hra Jamese Goldmana Lev v zimě měla...

Rozmohl se nám tu takový...

Je mi to nepříjemné – ale prostě...

Tato hra není v pohodě

Inscenace Jsme v pohodě reprezentuje v...

Pět sester, Antone...

Požehnáním pro každý soubor je...

Postaru, ale působivě

Původní operní novinka v...

Amazonky – podvratný sen...

Amazonky, které měly premiéru v...

Ženy a muži klasicky i...

Dlouho očekávaná premiéra Baletu...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 19/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Abychom neztratili úplně...

Palm Off Fest již druhým rokem...

Hubu mu zacpeme přesvatým...

V českých katolických kruzích koluje...

Vzhůru na barikády!

V Divadle pod Palmovkou se letos...

Rozhovor

Jiří Josek: Překlad je...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Jitka Jílková: Letos...

Rozhovor s ředitelkou Pražského...

Kauza

Kontext

Růžové zahrady na Kavčích...

Ne, nebudu krtincům z Kavčích hor,...

Lekce flamenka

Díky Magdaleně Kožené a jejímu...

Sympozium jako prostor k...

Původní význam řeckého slova z...

Burza

Na místě předmluvy

Národní muzeum informuje

Psáno o letošních...

Herecká asociace informuje

Podoby – Kdyby odpůrci…

Stručný obsah příspěvku zde není...

Severočeské divadlo opery a...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Oliver Frljić: Skutečný...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kultura v zajetí...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Otto Šujan (2. 6. 1930 Zvolen,...

Výročí

Výročí 15.–30. listopadu

Rozmus Andrzej, herec (16. 11. 1967) △...

Paměti, záznamy, deníky

Zábradlí ve skle

Jednou z událostí divadelní sezony...

Knihovnička

Došlo do redakce

Helena Albertová: Karel Zmrzlý...

Tradiční divadlo radikálně...

Asi málokdo si ve světové teatrologii...

Obrazem

Fagi a divadlo

Plakát je poselství

Ve středu 25. října začala ve foyer...

Pan Papírek… (V)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 19/2017



Obsah,