Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Lubor Cukr novým šéfem opavské opery

Dnes, 15. února 2017, byl na pozici šéfa opery Slezského divadla Opava jmenován režisér Lubor Cukr. Prošel dvoukolovým výběrovým řízením a byl vybrán jako nejvhodnější z uchazečů. Nahradí tak Janu Andělovou Pletichovou, která se stala jeho zástupkyní.

FOTO archiv Roberta Rohála

Lubor Cukr naplňuje jak svou uměleckou, tak provozní praxí všechna kritéria, která by měl mít šéf opery, píše se ve zdůvodnění tohoto rozhodnutí. Kromě režijních výsledků má za sebou řízení provozu tak náročných útvarů, jako je Státní opera Praha, včetně marketingu. Zároveň má i zkušenosti z pedagogické práce, což bude důležité při plánovaném oslovení mladé generace jak interpretů, tak diváků. Vzhledem k tomu, že v Slezském divadle již několikrát hostoval, zná dobře i soubor opery. Vzhledem k jeho pracovním kontaktům s českými i evropskými operními divadly je šance otevřít Slezské divadlo všem těmto vlivům. Jeho jmenování se jeví jako důležitý impuls pro další rozvoj souboru.

Dosavadní šéfka opery Jana Andělová Pletichová je neodmyslitelnou součástí a tváří opavské opery již více než třicet let. Zná výborně její historii, praxi i provoz, její inscenace v průběhu let obdržely i ocenění. Tyto schopnosti a znalosti bude nadále uplatňovat jako zástupce šéfa, dramaturg a režisér, čímž bude zajištěna kontinuita provozu a tradice.

///

FOTO archiv NDMS Ostrava

Lubor Cukr (Praha 1974)

V roce 1999 přijal místo pomocného režiséra ve Státní opeře Praha, kde spolupracoval s mnoha věhlasnými zahraničními režiséry. Od roku 2013 do 2016 působil v pražském Národním divadle jako vedoucí umělecké správy Státní opery. Ve Státní opeře připravil rekonstrukci původní inscenace Dominika Neunera Verdiho Otella  z roku 1991 a v roce 2011 režíroval novou produkci Verdiho Trubadúra. V roce 2011 režíroval v Národním divadle moravskoslezském operu Kominíček Benjamina Brittena, s použitím vlastního překladu a vlastních textů. V roce 2006 režíroval pro Operu MozArt scénografickou rekonstrukci opery Don Giovanni ve Stavovském divadle. Věnuje se také muzikálu, kde byla jeho první režií Dáma na kolejích (2009) v Divadle J. K. Tyla v Plzni.

Zároveň ukončil bakalářské studium na HAMU v Praze.

V roce 2008 režíroval v Opéra de Nice Mozartovu operu Figarova svatba. Od roku 2003 je  členem Académie Desprez, association française pour le rayonnement du Théâtre du Château de Drottningholm et du Musée Suédois du Théâtre.

Ve Slezském divadle Opava režíroval Mozartovu operu La clemenza di Tito (2010), Dvořákovu operu Čert a Káča (2013), Čajkovského operu Oněgin (2014) a Mascagniho operu Sedlák kavalír (2016). V současné době režíruje v SDO Orffovu operu Chytračka.

///

Více o současném vedení SDO na i-DN:

Ilja Racek ml. ředitelem Slezského divadla Opava

  • Autor: DN
  • Publikováno: 15. února 2017

Komentáře k článku: Lubor Cukr novým šéfem opavské opery

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 6/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


21. 3.–3. 4. 2017

Číslo 6/2017 (21. 3.–3. 4. 2017)

Obsah čísla 6/2017

Slovo ...

Téma?

Jako čtenář českých divadelních...

Sukces měsíce

M. Kunze, S. Levay: Rebecca

Národní divadlo moravskoslezské...

Dotazník

Marka Míková

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Komedie aneb Zpět do vlídné...

Rada hlavního města Prahy rozhodla,...

Fejeton

Homo ludens aneb Člověk bez...

Po nějaké době se vracím na stránky...

Názor

Manipulace a neznalost Jana...

V úvodním textu DN č. 5 nazvaném O...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Muzikál Srdcový král pražského...

Kritika

Faustovo prokletí

Faustovo prokletí Hectora Berlioze je v...

Ideál ženy v zrcadle

Letošní sezona v Městském divadle v...

Činohra v cizí kůži

Mají-li návštěvníci HaDivadla před...

Podzemní proces

V legendárním pražském kině v...

Klasika pro mládež?

Jako třetí díl volné trilogie...

Tam, kde včera znamená...

Bolek Polívka (dále pro přehlednost...

Nečitelná láska paní...

Jen několik měsíců po vydání...

Lidové divadlo podle Martinů

Měl jsem v poslední době štěstí...

Smějící se bestie Tomáš...

Tomáš Dianiška je bůh. Tedy podle...

Modernismus a avantgardismus ...

Když jsem vstoupil do provázkovského...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 6/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Šimon Dominik: Nezačínám...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Je čas uvést věci do pohybu

Rozhovor s novými šéfy činohry a...

Kontext

Akademie v mantinelech...

Poslední únorovou neděli se v Los...

Kulatý stůl Divadelních...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Burza

Výstavy – výstavy –...

Národní muzeum informuje

Nejlepší herec nemusí...

Herecká asociace informuje

Podoby: Nevyžádaný dopis...

Píšu ti milá, jaks správně poznala,...

Divadlo Antonína Dvořáka...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Maxim Didenko: Divadlo je...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Vladimíre, děkuju

Vladimír Vašut byl taneční kritik a...

Zemřeli

Vladimír Vašut (26. 3. 1931 Dolní...

Výročí

Výročí 1.−15. dubna

Riedlbauch Václav, skladatel (1. 4....

Paměti, záznamy, deníky

Jan Skopeček: Má poslední...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Prokletí

Osmnáctého února měla ve...

Expert – manifest

Příloha

Události z historie školy

1945 d dekretem prezidenta republiky...

Doctores honoris causa JAMU

Janáčkova akademie múzických umění...

Devět „nej“ brněnské...

Janáčkova akademie múzických umění...

Anketa s výraznými...

1. Jak vzpomínáte na studia, co jste...

Kalendář akcí k oslavám /...

24. března / Divadlo na Orlí...

Moderní vysoká škola s...

Vládním zákonem z 12. září 1947...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 6/2017



Obsah,