Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Lubor Cukr novým šéfem opavské opery

Dnes, 15. února 2017, byl na pozici šéfa opery Slezského divadla Opava jmenován režisér Lubor Cukr. Prošel dvoukolovým výběrovým řízením a byl vybrán jako nejvhodnější z uchazečů. Nahradí tak Janu Andělovou Pletichovou, která se stala jeho zástupkyní.

FOTO archiv Roberta Rohála

Lubor Cukr naplňuje jak svou uměleckou, tak provozní praxí všechna kritéria, která by měl mít šéf opery, píše se ve zdůvodnění tohoto rozhodnutí. Kromě režijních výsledků má za sebou řízení provozu tak náročných útvarů, jako je Státní opera Praha, včetně marketingu. Zároveň má i zkušenosti z pedagogické práce, což bude důležité při plánovaném oslovení mladé generace jak interpretů, tak diváků. Vzhledem k tomu, že v Slezském divadle již několikrát hostoval, zná dobře i soubor opery. Vzhledem k jeho pracovním kontaktům s českými i evropskými operními divadly je šance otevřít Slezské divadlo všem těmto vlivům. Jeho jmenování se jeví jako důležitý impuls pro další rozvoj souboru.

Dosavadní šéfka opery Jana Andělová Pletichová je neodmyslitelnou součástí a tváří opavské opery již více než třicet let. Zná výborně její historii, praxi i provoz, její inscenace v průběhu let obdržely i ocenění. Tyto schopnosti a znalosti bude nadále uplatňovat jako zástupce šéfa, dramaturg a režisér, čímž bude zajištěna kontinuita provozu a tradice.

///

FOTO archiv NDMS Ostrava

Lubor Cukr (Praha 1974)

V roce 1999 přijal místo pomocného režiséra ve Státní opeře Praha, kde spolupracoval s mnoha věhlasnými zahraničními režiséry. Od roku 2013 do 2016 působil v pražském Národním divadle jako vedoucí umělecké správy Státní opery. Ve Státní opeře připravil rekonstrukci původní inscenace Dominika Neunera Verdiho Otella  z roku 1991 a v roce 2011 režíroval novou produkci Verdiho Trubadúra. V roce 2011 režíroval v Národním divadle moravskoslezském operu Kominíček Benjamina Brittena, s použitím vlastního překladu a vlastních textů. V roce 2006 režíroval pro Operu MozArt scénografickou rekonstrukci opery Don Giovanni ve Stavovském divadle. Věnuje se také muzikálu, kde byla jeho první režií Dáma na kolejích (2009) v Divadle J. K. Tyla v Plzni.

Zároveň ukončil bakalářské studium na HAMU v Praze.

V roce 2008 režíroval v Opéra de Nice Mozartovu operu Figarova svatba. Od roku 2003 je  členem Académie Desprez, association française pour le rayonnement du Théâtre du Château de Drottningholm et du Musée Suédois du Théâtre.

Ve Slezském divadle Opava režíroval Mozartovu operu La clemenza di Tito (2010), Dvořákovu operu Čert a Káča (2013), Čajkovského operu Oněgin (2014) a Mascagniho operu Sedlák kavalír (2016). V současné době režíruje v SDO Orffovu operu Chytračka.

///

Více o současném vedení SDO na i-DN:

Ilja Racek ml. ředitelem Slezského divadla Opava

  • Autor: DN
  • Publikováno: 15. února 2017

Komentáře k článku: Lubor Cukr novým šéfem opavské opery

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 10/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


16. 5.–29. 5. 2017

Číslo 10/2017 (16. 5.–29. 5. 2017)

Obsah čísla 10/2017

Slovo ...

Náš dialog, naše...

Byl to Václav Havel, který...

Osobnost měsíce

Martin Finger

jako Walter v inscenaci Homo Faber v...

Dotazník

Eliška Brtnická

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Internetová kasička

Na Hithitu byly donedávna aktivní hned...

Názor

Grantová výhybka aneb K...

Pamětníci si možná vzpomenou na...

Glosa

Zašel jsem na kávu

V Brně, do kavárny Spolek, v Orlí,...

Bez pravidel se žít nedá

Podivení Marie Reslové nad...

Kronika

Jednou větou

Tanec komunikuje a rozšiřuje...

Kritika

Kdo neskáče není My

Položil bys život za svou vlast? S tou...

Jaj, ty Nevěsty…

Sdružení Masopust uvedlo pět let...

Fraška o revoluci, která se...

Když Národní divadlo uvedlo 1....

Don Juan bez vášně

Co je za boomem uvádění Molièrova...

A nejste vy takový ten...

Don Juan se hraje v pražském Divadle...

Člověk strůjce na cestě

Poslední premiéra v ústeckém...

Tradičně, nebo moderně?

Režisér Tomáš Pilař v rozhovoru ke...

Byla, nebyla… eine kleine...

Petr Bláha jako přepjatý kabaretiér...

Prosím, jen si sáhněte!

Inscenace Prosíme nesahat! je třetím...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 10/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Pavla Vykopalová: Na kurtu i...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Miřenka Čechová: Prožít...

Rozhovor s tanečnicí, choreografkou a...

Kontext

Megapřehlídka narcistů

Úvahy výtvarné – Jarní výstavní...

Vláda věcí tvých…

ÚVAHY TELEVIZNÍ

Cit pro věci, které mají...

Tuto malou vzpomínku na Jirku Ornesta...

Burza

Jubilejní Poděbrady jinak

Herecká asociace informuje

Podoby – Tři mouchy

Stručný obsah příspěvku zde není...

Moravské divadlo Olomouc

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Slovensko intimní i veřejné

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vladislav Trojickij: Herci...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Vyjádření k mediální...

Naše studentka 3. ročníku oboru...

Zemřeli

Zemřeli

André Louis Perinetti (7. 8. 1933...

Výročí

Výročí 1.−15. června

Výročí 1.–15. června △ Hnilička...

Paměti, záznamy, deníky

Jan Skopeček: Má poslední...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

O tanci i bez něj

Ve foyeru Jihočeského divadla v...

Fagi a divadlo

Expert – splněný sen II

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 10/2017



Obsah,