8/2024

16. 4. 2024

Divadelní noviny > Zprávy

Krás(k)a na scéně Inscenací roku MD MB

V pátek 26. ledna 2018 se Městském divadle Mladá Boleslav konal VI. Slavnostní galavečer, ve kterém jsou vyhlašovány výroční ceny divadla. Zábavný večer se tradičně koná ve spolupráci s Boleslavským deníkem, díky nemuž mohli diváci koncem roku hlasovat v anketě Zážitek roku o nejoblíbenější herečku, herce a inscenaci minulé sezóny.

FOTO MDMB

Večerem tentokrát provázela nová moderátorská dvojice složená z uměleckého šéfa Petra Mikesky a herečky Hany Marie Marouškové. Představil se kompletní herecký soubor. V nejrůznějších hudebních či zábavných číslech, které ve vyprodaném divadle vytvořily atmosféru velkolepé show, kterou diváci v závěru ocenili dlouho trvajícím potleskem a standing ovation. Program byl tematicky postaven tak, že se herci ve svých číslech představili v rolích, ve kterých je ještě diváci neviděli. Diváky hned po vstupu do divadla vítal welcome drink a celý večer okořenila přítomnost živé kapely Bizzare band pod taktovkou Zdeňka Dočekala.

Večerem provázela nová moderátorská dvojice složená z uměleckého šéfa Petra Mikesky a herečky Hany Marie Marouškové. FOTO MDMB

Jako první kategorie byla vyhlášena Inscenace roku. Zvítězila inscenace Krás(k)a na scéně, kterou režíroval Petr Mikeska. Cenu z rukou zastupitele města Mgr. Karla Hořčičky převzala dramaturgyně divadla Lenka Smrčková. Herečkou roku 2017 se stala stejně jako loni Alena Bazalová. Cenu vítězce předal Mgr. Daniel Marek, náměstek primátora Statutárního města Mladá Boleslav, a Ing. Bohdan Wojnar, člen představenstva řízení lidských zdrojů Škoda auto a.s., která je generálním partnerem divadla. Hercem roku se stal již počtvrté v řadě herec a umělecký šéf souboru Petr Mikeska. Cenu pro vítěze mužské ankety předal Mgr. Václav Kalát, vedoucí odboru školství, kultury a tělovýchovy.

Do Síně slávy byl uveden Josef Kettner, bývalý umělecký ředitel Městského divadla Mladá Boleslav. FOTO MDMB

Do Síně slávy byl uveden Josef Kettner, bývalý umělecký ředitel Městského divadla Mladá Boleslav. Cenu mu předala současná ředitelka divadla Mgr. Janeta Benešová a Jiří Macek, šéfredaktor Regionálního deníku Region Praha a Střední Čechy, hlavní partner Galavečera. Cenu Herecké asociace pro absolutního vítěze ankety Zážitek roku vyhrála – stejně jako loni – Alena Bazalová. Cenu jí předal MgA. Ondřej Kepka, nový prezident Herecké asociace.

Cenu Herecké asociace pro absolutního vítěze ankety Zážitek roku vyhrála Alena Bazalová. FOTO MDMB

V rámci nabitého programu byl prostor pro ohlédnutí se za minulým rokem a představení podzimní části následující sezóny. Již tradičně byly vylosovány ceny z řad diváků, kteří v anketě Zážitek roku hlasovali. Program byl pestrý, ať se jednalo o hudební čísla, které předvedl Petr Bucháček, Roman Teprt, Martin Hrubý, Ivo Theimer nebo Petr Mikeska. Další částí byly zábavné scénky na různá témata v podání Svatavy Milkové, Lucie Matouškové, Petra Prokeše, Libora Stacha nebo Karolíny Fridecké. Svou lásku ke sportu předvedl Milan Ligač, Alena Bazalová nebo Malvína Pachlová a Hana Marie Maroušková. Na závěr večera všichni účinkující zazpívali slavnou píseň C’est la vie.

Současná ředitelka divadla Mgr. Janeta Benešová. FOTO MDMB

Výsledky divácké ankety Zážitek roku 2016/2017

Nejoblíbenější herečka: 1. Alena HLADKÁ, 2. Lucie Matoušková, 3. Svatava Milková