Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Kdo bude novým ředitelem CED? – 4 koncepce

Všichni čtyři uchazeči o vedení Centra experimentálního divadla (CED) v Brně chtějí podržet Ivana Buraje ve funkci uměleckého šéfa HaDivadla. Jejich názory na další fungování Husy na provázku se různí, všichni však chtějí navazovat na silnou tradici, udržovat divadlo ve spojení se zahraničím a otevírat je novým trendům a talentům. Kandidáti se liší také v názorech na další činnost Divadla U stolu. Vyplývá to z koncepcí zveřejněných na webu města.

Centrum zastřešuje tři brněnská divadla a dává prostor také samostatným projektům. Z čela CED odejde Petr Oslzlý, uměleckého vedení Husy na provázku se po neshodách vzdal Vladimír Morávek, na konci sezony se rozloučí dlouholetý šéf Divadla U stolu František Derfler. Brno ve výběrovém řízení hledá nového šéfa CED, v jehož kompetenci budou další personální rozhodnutí.

Hlásí se čtyři lidé – divadelníci Pavel Baďura a Fréderic Poty, současný dramaturg Husy na provázku Miroslav Oščatka a intendantka téhož souboru Eva Yildizová. Všichni chtějí v případě úspěchu dále spolupracovat s Burajem, který podpořil koncepci Yildizové a jejího týmu.

Husa na provázku potřebuje podle Oščatky nové výrazné tváře a silné impulsy. Jako kmenového režiséra by pozval Poláka Jana Klatu. Přechodně chce soubor řídit sám s uměleckou radou, nového uměleckého šéfa by přivedl od roku 2019.

Yildizová by vedení Provázku svěřila režisérce Anně Petrželkové.

Poty jej chce vést nejprve sám, teprve poté vybrat nového uměleckého šéfa.

Baďura by rád změnil celou organizační strukturu CED z pyramidové na síťovou, což by zvýšilo flexibilitu a možnosti spolupráce mezi jednotlivými „buňkami“. Jako dramaturgy-kurátory celého „divadelního domu“ si přeje sociální architektku Kateřinu Šedou a filozofa, dramaturga, režiséra a vysokoškolského pedagoga Jana Motala.

Divadlo U stolu vzniklo před 30 lety jako bytové divadlo, po celou dobu je úzce spjaté s Derflerem a nemá stálý herecký soubor. Derflerův pracovní poměr skončí 30. června. Podle svého vyjádření si dokáže představit, že divadlo poté přestane existovat. Pokud by pokračovalo, má podle Derflera změnit název.

Oščatka navrhuje transformovat Divadlo U stolu ve Studio Inspiro zaměřené na mladé tvůrce a progresivní tvorbu. Poty chce soubor přejmenovat a svěřit umělecké vedení Filipu Nuckollsovi. Yildizová v koncepci píše o vzniku nové platformy pro různé přesahové projekty spojující moderní divadlo, hudbu i výtvarné umění, a to pod názvem Performa a pod vedením Matyáše Dlaba.

Všichni adepti různými slovy vyjadřují také přání pokračovat v samostatných divadelních projektech pod hlavičkou CED, spolupracovat s vysokými školami, výraznými režiséry, mladými talenty i zahraničními umělci. Výběrová komise poprvé zasedne 1. března.

/Převzato z Divadlo.cz/

///

Písemné práce kandidátů na obsazení funkce ředitele/ky Centra experimentálního divadla, p. o. (U jednotlivých kandidátů je zveřejněn nástin Koncepce činnosti a rozvoje Centra experimentálního divadla na léta 2018-2022):

Mgr. Pavel Baďura, Ph.D.: koncepce 

MgA. Miroslav Oščatka: koncepce

Frédéric Poty: koncepce

Mgr. Eva Yildizová: koncepce

Více zde:

Písemné práce kandidátů na obsazení funkce ředitele/ky Centra experimentálního divadla, p. o.

https://www.ced-brno.cz/

Více na i-DN:

Kdo bude novým ředitelem CED?

Novým rektorem JAMU bude profesor Petr Oslzlý

Jsem člověk stižený vizí / author´s cut

V poslední den letošního roku končím

Na odchodnou jedné éry

Neklid v Huse

  • Autor: DN
  • Publikováno: 13. února 2018

Komentáře k článku: Kdo bude novým ředitelem CED? – 4 koncepce

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 4/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


20. 2.–5. 3. 2018

Číslo 4/2018 (20. 2.–5. 3. 2018)

Obsah čísla 4/2018

Slovo ...

V povolební kocovině

Tak se vám svěřím. Ani tři týdny...

Dotazník

Tereza Volánková

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Ceny Thálie s Václavem...

Herecká asociace oznámila zásadní...

Fejeton

Divadlo pije!

Divadlo žije! Divadlo pije! Fenomén...

Názor

Jak v Národním divadle...

Myslel jsem, že stoletým výročím...

Kronika

Jednou větou

Na piazzetě Národního divadla (nám....

Kritika

Jeviště plná techniky a...

Plzeňské Divadlo J. K. Tyla nabízí...

Příroda proti kultuře

Divadelní spolek Tygr v tísni se v...

Smutná válečná romance

Novelu Petr a Lucie napsal Romain...

Krejčík by se nezlobil

O’Caseyho Pension pro svobodné pány...

Zrození, život, smrt

DUP39, tedy podzemní sály a zákoutí...

Nenechat se sbalit do Ikea...

Hra Burgtheater (1983) Elfriede Jelinek...

Trochu si zahajlujeme a...

Činohra pražského Národního divadla...

William Shakespeare, Klatův...

Jan Klata je prvoligový evropský...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 4/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Dotkni se komedie a zazpívej

Na pardubickém GRAND Festivalu smíchu...

Rozhovor

Ivana Uhlířová: Vůle,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Felix Koch a Nathalie Frank:...

Rozhovor se zástupci sdružení LAFT...

Kontext

Hmyz na divadle a u voleb

Světoznámý český výtvarník Jan...

Co s tím ministr kultury...

Ministra kultury v demisi Ilji Šmída...

Burza

Ceny Thálie 2017

Herecká asociace informuje

Divadlo 1918–2018

Rudozelený anton pro EFB Aprílové...

Podoby – Brambory

Stručný obsah příspěvku zde není...

Sbírka trofejí

Národní muzeum informuje

O zapomenuté hvězdě operety

Dlužíme vzpomínku paní Dagmar...

Zahraničí

Divadlo v troskách –...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Jan Klata: Teď a tady budu...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřel

Jiří Laštovka (21. 7. 1978 České...

O zapomenuté hvězdě operety

Dlužíme vzpomínku paní Dagmar...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Payanoia: Pajány CD Galén, 42:07 min....

Postdramatično, kam se...

Někdy se to prostě stane. Nad...

Obrazem

Konkurs Fotografii Teatralnej

V Polsku se již třetím rokem koná...

Fagi a divadlo

Pan Papírek… (XIII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 4/2018



Obsah,