Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Jiří Seydler uměleckým šéfem Slezského divadla

V lednu 2017 proběhl ve Slezském divadle Opava konkurz na post šéfa činohry. Soubor byl po odvolání předchozího uměleckého šéfa Romana Groszmanna a krátkém působení Zdeňka Černína více než rok prozatímně veden dramaturgyní činohry Alžbětou Matouškovou. Na základě předložených vizí směřování souboru a individuálních pohovorů doporučila konkurzní komise řediteli SDO jmenovat do vedení souboru režiséra Jiřího Seydlera, v současné době uměleckého šéfa Karlovarského městského divadla.

Jiří Seydler. FOTO archiv SD Opava

Mgr. Jiří Seydler přesvědčil zejména svou bohatou praxí nejen v divadelním provozu, ale i v televizi a rozhlase. Zdůrazňuje racionální přístup k vedení divadla, podporu otevřeného dialogu s divákem, potřebu citlivého přístupu k dramaturgii a snahu o rozvíjení spolupráce se školami. Zároveň chce usilovat o co nejvýraznější propojení divadla s městem a jeho obyvateli.

Nový umělecký šéf se rovnou zapojil do práce na přípravě divadelní sezony 2017/18, ve které se uvede režií hned prvního činoherního titulu.

///

FOTO archiv Divadla v Řeznické

Mgr. Jiří Seydler (1969)

je absolventem DAMU, obor režie. Má za sebou dlouholeté angažmá ve Východočeském divadle v Pardubicích, šestou sezonou je uměleckým šéfem činohry v Karlovarském městském divadle. Během svých angažmá a hostování v českých i slovenských divadlech režíroval kolem 90 titulů všech žánrů: Slepice, Karel IV. (Karlovarské městské divadlo), Mocná Afrodita (Západočeské divadlo Cheb), Černá komedie (trnavské Divadlo Jána Palárika), Úhlavní přátelé, Kondomedie (Divadlo v Rytířské), muzikál Divá Bára (Divadlo J. K. Tyla), Cyrano z Bergeracu (Divadlo Šumperk) a další.

Mimo divadlo se věnuje i jiným činnostem: v letech 1990-1996 vystupoval se skupinou Chinaski jako baskytarista. Spolupracuje s pražskou nahrávací společností Audiostory, kde připravuje tituly mluveného slova s hlasy významných herců, např. Dědeček automobil (Boris Rösner), O mé rodině a jiné zvířeně (Martin Dejdar), Chvála pohybu (Miroslav Horníček), Šakalí léta (Saša Rašilov) a další. V průběhu let také pracoval jako dabingový režisér pro Barrandovská studia a ATV Pardubice.

Jako režisér se nezaměřuje pouze na divadlo, má také zkušenosti s televizí a rozhlasem: v letech 1996-2007 byl externím režisérem televize Nova a 2008-2014 točil pro Českou televizi seriál Divadlo žije! Pro Český rozhlas režíroval povídky Petra Pazdery Payna, Mariuzse Szcygiela a Igora Malijevského.

///

Více na i-DN:

Ilja Racek ml. ředitelem Slezského divadla Opava

  • Autor: DN
  • Publikováno: 08. března 2017

Komentáře k článku: Jiří Seydler uměleckým šéfem Slezského divadla

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 21/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


12. 12.–25. 12. 2017

Číslo 21/2017 (12. 12.–25. 12. 2017)

Obsah čísla 21/2017

Slovo ...

Něco pro mě, nic pro...

Soubor Schauspiel Hannover v režii...

Osobnost měsíce

Sandra Hüller

Herečka a zpěvačka Sandra Hüller ve...

Dotazník

Jana Orlová

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Půlměsíc na pražském nebi

Koncem listopadu se nad Prahou...

Fejeton

POVÍDKA: O Jonášovi

Jonáš byl největším talentem v...

Názor

Teoreticky o cestě do pekel

Překvapilo mě, jaký ohlas vyvolal...

Kronika

Jednou větou

Ve dnech 1.–16. listopadu se v Praze...

Kritika

Zavřete oči, našeptávač...

Na začátku, před oponou, sluha Dubois...

Havlův vzkaz dnešku ...

Komorní scéna Aréna po Smíření –...

Podzemní ambasáda

Projekt In the Name of Gift vznikl ve...

Maryša umazaná od mouky

Jako červená, vlastně spíš bílá...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 21/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Zvony i vlast

Románová prvotina „bezdomovce“...

Revoluce k ničemu

Na letošním ročníku festivalu...

Bezmocná angažovanost...

Nic proti doku-divadlu, divadlu...

Samopal versus smích dětí...

Soucit. Příběh kulometu je v...

Zamilovat si Sandru Hüller

Curyšský Theater Neumarkt představil...

Banální hovory z butiku...

Označit kultovní rakouskou dramatičku...

Módní ikona „Elfi“ (pro)

Šest postav s baterkami hledá nikoli...

Ouverture!

Skladatelé psávali předehry z...

Dnešní svět podle...

Na konci devadesátých let pro mě byly...

Naše stará a nová Evropa

Pražský divadelní festival...

Rozhovor

Radek Holub: Prát se umím,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Martin Františák: Nechci...

Rozhovor s uměleckým šéfem činohry...

Kontext

Kohout se dočkal

Vyhlášení Ceny Jindřicha...

Hutných patnáct let Petra...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Burza

Adventní bilancování mého...

Herecká asociace informuje

Podoby – Pivo si dám až...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Venuše ve Švehlovce, Praha

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Může divadlo zapomínat?

Dvakrát ze Slovensko-Česka

Nesnesitelná mateřská...

Dvakrát ze Slovensko-Česka

Dopředu, ale kam?

Międzynarodowy Festiwal Teatralny...

Zemřeli

Zemřeli

Jiří Kyselák (9. 8. 1952 Brno – 19....

Výročí

Výročí 1.−15. prosince

Boudová Nela, herečka (1. 12. 1967)...

Paměti, záznamy, deníky

My jsme ten oheň nezapálili...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

RR Rozhovory Revolver Revue 2016, 776...

Fundovaně, a přitom...

Pomyslné nůžky už se nerozevírají,...

Obrazem

Malované opony divadel...

Přesně po šesti letech od vydání...

Fagi a divadlo

Pan Papírek… (VIII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 21/2017



Obsah,