Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Jen tak cestou z divadla (No. 14)

Pořád jsem čekala, kdy přijde ten okamžik, který objasní tento způsob inscenování, tento záměr. Žádné psychologické výklady, žádné odpovědi na otázky proč, žádné tragické dětství. Vlastně to bylo poměrně snadno vypočitatelné herectví, průhledná krystalická výpověď slov a činů. Zlo, láska (úžasná Magdalena Borová), žárlivost, nenávist, chvastounství, čest.

othello-960x450

Stále jsem jsem si kladla otázku, proč se to inscenuje tak jednoznačně, bez příkras, tak jednoduše, vlastně nevzrušeně, v jednoduchých linkách, po té nejpřímější dějové kostře.  Až to přišlo! Ted’! To byl ten okamžik, na který jsem po celou dobu představení čekala. Od této chvíle neřeknu už nic – a má duše zaplesala!

Málokdy si uvědomujeme, že stejně tak jako láska, i zlo je tak přímočaře jednoduché, tak čiré. A toto je jeho stavební materiál. Před očima mi vyvstala celá plejáda zločinců defilujících v denních periodikách stejně tak jako jejich příběhy inspirující filmové tvůrce k okázalým velkofilmům. Také oni mají tak jednoduše přímočaré cíle. Mordy, kterých se dopustili, jsou neustále přetřásány investigativními novináři při každé příležitosti. Jsme pohlcováni nově se vynořivšími detaily – stále se hledají komplicové, peníze, majetek, vlastnictví, domy a úkryty, opevnění, hradby…

K tomu stroze vypočítavému oznámení Jaga patřilo ještě dodat: Chci advokáta!

A jsme namydlený!!!!

Othello-poster

Národní divadlo Praha – William Shakespeare: Othello, benátský mouřenín. Překlad: Jiří Josek, režie: Daniel Špinar , scéna: Lucia Škandíková, kostýmy: Iva Němcová , světelný design: Martin Špetlík , dramaturgie: Daria Ullrichová. Premiéry 18. a 19. prosince 2014.

  • Autor: Hana Frejková
  • Publikováno: 30. ledna 2015

Komentáře k článku: Jen tak cestou z divadla (No. 14)

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 2/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


23. 1.–5. 2. 2018

Číslo 2/2018 (23. 1.–5. 2. 2018)

Obsah čísla 2/2018

Slovo ...

Kultura buranství

Jelikož přelom roku je celkově na...

Sukces měsíce

Charles Gounod: Faust a...

Janáčkova opera Národního divadla v...

K věci

Kolik stojí Velké divadlo?

Velké divadlo, historická scéna...

Fejeton

Už jim zase hráblo aneb Jak...

Povídka divadelní

Kritika

Znepokojivý obraz minulosti i...

Když na počátku padesátých let...

Fikce, historie, nebo...

Dystopický román Kaspara Collinga...

Studený ohňostroj, či...

Na mnoha místech českých zemí byl...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 2/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Dominika Špalková: Divadlo...

Rozhovor s uměleckou šéfkou Divadla...

Obrazem

Zákulisí Baletu ND

Balet Národního divadla nabídl při...

Fagi a divadlo

Pan Papírek… (XI)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 2/2018



Obsah,