Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Identity, Furianti a Válečná vřava

Třetí ročník anonymní soutěže o nejlepší původní divadelní hru, kterou vyhlásila divadelní a literární agentura Aura-Pont v návaznosti na 22 ročníků soutěže o Cenu Alfréda Radoka, zná své vítěze.

35 autorů přihlásilo dohromady 38 textů, z toho 9 psaných slovensky. Porota ve složení Vladimír Fekar, Marta Ljubková a Ilona Smejkalová vybrala osm finálových textů:

 Text číslo  3 – Marek Hejduk: Africká vesnice
Text číslo 12 – Jan Pytel: Půjdeme za každého počasí
Text číslo 19 – Kateřina Lužná: Válečná vřava
Text číslo 23 – Barbora Hančilová: Identity
Text číslo 26 – Jozef Jenčo: Cicho, bo skajpujem s dzivkou!
Text číslo 33 – Michal Kadlec: Telecí pečeně
Text číslo 34 – Hynek Skoták: Konec světa
Text číslo 35 – Hynek Skoták: Furianti

Text Jozefa Jenča byl z finálového rozhodování poroty vyřazen, jelikož došlo před vyhlášením výsledků ke zveřejnění jména autora.

Do letošního ročníku dramatické soutěže přišlo celkem 38 textů, řekla Ilona Smejkalová. Často jde o oblíbené vztahové a milostné historky, někteří autoři tradičně čerpají inspiraci z minulosti. I letos se však objevují hry, které vědomě poukazují na divadelní realitu, respektive si pohrávají s myšlenkou, co je vlastně divadlo. Oproti minulým ročníkům chybí výraznější zastoupení komedií, parodií a grotesek. Zúčastnění (zatím anonymní) dramatici si volí vážnější, depresivnější témata, v mnoha případech se pokoušejí o angažované až agitační divadlo. Politizace, respektive určitá politická frustrace je přítomna zejména ve slovenských textech. Těžko lze všechny zaslané hry zobecnit, nicméně jeden společný rys je na první pohled patrný – nevíra v prosté vyprávění příběhu, rezignace na možnost, že příběh sám o sobě bude dostatečně silný.

Vítězové dramatické soutěže byli vyhlášeni 20. května 2017 během slavnostního zakončení festivalu Setkání/Stretnutie v Městském divadle Zlín.

Z finálových textů se porota ve složení Vladimír Fekar – dramaturg Městského divadla Zlín, Marek Pivovar – dramaturg, Miriam Kičiňová – dramaturgyně Slovenského národného divadla v Bratislavě, Ilona Smejkalová – dramaturgyně Národního divadla v Praze a Jaroslava Šiktancová – režisérka a pedagožka na DAMU rozhodla udělit tato ocenění:

  1. místo Barbora Hančilová: Identity
  2. místo Hynek Skoták: Furianti
  3. místo Kateřina Lužná: Válečná vřava

Se soutěžními texty, u nichž autoři souhlasili se zveřejněním, se můžete seznámit na webových stránkách agentury Aura – Pont: www.aura-pont.cz

///

Více na i-DN:

Aura-Pont vyhlašuje soutěž o nejlepší divadelní hru

8 finalistů dramatické soutěže Aura-Pont

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. června 2017

Komentáře k článku: Identity, Furianti a Válečná vřava

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 21/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


12. 12.–25. 12. 2017

Číslo 21/2017 (12. 12.–25. 12. 2017)

Obsah čísla 21/2017

Slovo ...

Něco pro mě, nic pro...

Soubor Schauspiel Hannover v režii...

Osobnost měsíce

Sandra Hüller

Herečka a zpěvačka Sandra Hüller ve...

Dotazník

Jana Orlová

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Půlměsíc na pražském nebi

Koncem listopadu se nad Prahou...

Fejeton

POVÍDKA: O Jonášovi

Jonáš byl největším talentem v...

Názor

Teoreticky o cestě do pekel

Překvapilo mě, jaký ohlas vyvolal...

Kronika

Jednou větou

Ve dnech 1.–16. listopadu se v Praze...

Kritika

Zavřete oči, našeptávač...

Na začátku, před oponou, sluha Dubois...

Havlův vzkaz dnešku ...

Komorní scéna Aréna po Smíření –...

Podzemní ambasáda

Projekt In the Name of Gift vznikl ve...

Maryša umazaná od mouky

Jako červená, vlastně spíš bílá...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 21/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Zvony i vlast

Románová prvotina „bezdomovce“...

Revoluce k ničemu

Na letošním ročníku festivalu...

Bezmocná angažovanost...

Nic proti doku-divadlu, divadlu...

Samopal versus smích dětí...

Soucit. Příběh kulometu je v...

Zamilovat si Sandru Hüller

Curyšský Theater Neumarkt představil...

Banální hovory z butiku...

Označit kultovní rakouskou dramatičku...

Módní ikona „Elfi“ (pro)

Šest postav s baterkami hledá nikoli...

Ouverture!

Skladatelé psávali předehry z...

Dnešní svět podle...

Na konci devadesátých let pro mě byly...

Naše stará a nová Evropa

Pražský divadelní festival...

Rozhovor

Radek Holub: Prát se umím,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Martin Františák: Nechci...

Rozhovor s uměleckým šéfem činohry...

Kontext

Kohout se dočkal

Vyhlášení Ceny Jindřicha...

Hutných patnáct let Petra...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Burza

Adventní bilancování mého...

Herecká asociace informuje

Podoby – Pivo si dám až...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Venuše ve Švehlovce, Praha

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Může divadlo zapomínat?

Dvakrát ze Slovensko-Česka

Nesnesitelná mateřská...

Dvakrát ze Slovensko-Česka

Dopředu, ale kam?

Międzynarodowy Festiwal Teatralny...

Zemřeli

Zemřeli

Jiří Kyselák (9. 8. 1952 Brno – 19....

Výročí

Výročí 1.−15. prosince

Boudová Nela, herečka (1. 12. 1967)...

Paměti, záznamy, deníky

My jsme ten oheň nezapálili...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

RR Rozhovory Revolver Revue 2016, 776...

Fundovaně, a přitom...

Pomyslné nůžky už se nerozevírají,...

Obrazem

Malované opony divadel...

Přesně po šesti letech od vydání...

Fagi a divadlo

Pan Papírek… (VIII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 21/2017



Obsah,