Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Identity, Furianti a Válečná vřava

Třetí ročník anonymní soutěže o nejlepší původní divadelní hru, kterou vyhlásila divadelní a literární agentura Aura-Pont v návaznosti na 22 ročníků soutěže o Cenu Alfréda Radoka, zná své vítěze.

35 autorů přihlásilo dohromady 38 textů, z toho 9 psaných slovensky. Porota ve složení Vladimír Fekar, Marta Ljubková a Ilona Smejkalová vybrala osm finálových textů:

 Text číslo  3 – Marek Hejduk: Africká vesnice
Text číslo 12 – Jan Pytel: Půjdeme za každého počasí
Text číslo 19 – Kateřina Lužná: Válečná vřava
Text číslo 23 – Barbora Hančilová: Identity
Text číslo 26 – Jozef Jenčo: Cicho, bo skajpujem s dzivkou!
Text číslo 33 – Michal Kadlec: Telecí pečeně
Text číslo 34 – Hynek Skoták: Konec světa
Text číslo 35 – Hynek Skoták: Furianti

Text Jozefa Jenča byl z finálového rozhodování poroty vyřazen, jelikož došlo před vyhlášením výsledků ke zveřejnění jména autora.

Do letošního ročníku dramatické soutěže přišlo celkem 38 textů, řekla Ilona Smejkalová. Často jde o oblíbené vztahové a milostné historky, někteří autoři tradičně čerpají inspiraci z minulosti. I letos se však objevují hry, které vědomě poukazují na divadelní realitu, respektive si pohrávají s myšlenkou, co je vlastně divadlo. Oproti minulým ročníkům chybí výraznější zastoupení komedií, parodií a grotesek. Zúčastnění (zatím anonymní) dramatici si volí vážnější, depresivnější témata, v mnoha případech se pokoušejí o angažované až agitační divadlo. Politizace, respektive určitá politická frustrace je přítomna zejména ve slovenských textech. Těžko lze všechny zaslané hry zobecnit, nicméně jeden společný rys je na první pohled patrný – nevíra v prosté vyprávění příběhu, rezignace na možnost, že příběh sám o sobě bude dostatečně silný.

Vítězové dramatické soutěže byli vyhlášeni 20. května 2017 během slavnostního zakončení festivalu Setkání/Stretnutie v Městském divadle Zlín.

Z finálových textů se porota ve složení Vladimír Fekar – dramaturg Městského divadla Zlín, Marek Pivovar – dramaturg, Miriam Kičiňová – dramaturgyně Slovenského národného divadla v Bratislavě, Ilona Smejkalová – dramaturgyně Národního divadla v Praze a Jaroslava Šiktancová – režisérka a pedagožka na DAMU rozhodla udělit tato ocenění:

  1. místo Barbora Hančilová: Identity
  2. místo Hynek Skoták: Furianti
  3. místo Kateřina Lužná: Válečná vřava

Se soutěžními texty, u nichž autoři souhlasili se zveřejněním, se můžete seznámit na webových stránkách agentury Aura – Pont: www.aura-pont.cz

///

Více na i-DN:

Aura-Pont vyhlašuje soutěž o nejlepší divadelní hru

8 finalistů dramatické soutěže Aura-Pont

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. června 2017

Komentáře k článku: Identity, Furianti a Válečná vřava

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 12/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


13. 6.–26. 6. 2017

Číslo 12/2017 (13. 6.–26. 6. 2017)

Obsah čísla 12/2017

Slovo ...

O sochaři, jehož zabil...

Říkalo se mu „fronta na maso“....

Sukces měsíce

Divadelní Flora Olomouc

Divadelní festival v Olomouci již...

Dotazník

Linda Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Rozdělování veřejných...

V Brně se po roce 1989 pomalu a s...

Fejeton

Povaha česká prokouřená

Blížila se půlnoc posledního...

Názor

„Kouříme? Nekouříme –...

Titulní citát z Havlovy Zahradní...

Glosa

Nedá mi to

Karla Hofmannová na vedlejší straně...

Přehlížená Afrika

Třináctý ročník festivalu Tvůrčí...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Třetí ročník anonymní soutěže o...

Reportáž

Kritika

Pestrá Flora

V polovině května rozkvetla Olomouc...

Olomoucké divadelní zázraky

Divadelní Flora Olomouc: 12.–21....

Sukně příliš široké pro...

Hru Christophera Hamptona Nebezpečné...

Na vlně teenagerovské

Osmidílná série Mládí v hajzlu...

Ze života loutek, které už...

BodyVoiceBand, jehož základ tvoří...

Divadelní galerie

Na začátku Fragmentů milostných...

S Čechovem neradno režijně...

Racek, jedna z pětice „velkých...

Honibrku, ty jsi Káj?

Představení AnderSen začne jako...

To je směšné, cha, cha,...

David Drábek uvařil hradeckého...

Pěkná napodobenina

Plzeňská opera uvedla českou...

Nový pokus o Žítkovské...

Dodo Gombár se jako režisér a...

Tři muži v chalupě aneb...

Závěrečná část „angažované,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 12/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Šťastná budoucnost?...

Ve Zlíně proběhl v polovině května...

Dušan D. Pařízek: Čas od...

S režisérem Dušanem D. Pařízkem...

Pestrá Flora

V polovině května rozkvetla Olomouc...

Olomoucké divadelní zázraky

Divadelní Flora Olomouc: 12.–21....

Rozhovor

Alexandre Katsapov: Emoce teď...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Dušan D. Pařízek: Čas od...

S režisérem Dušanem D. Pařízkem...

Jak se vaše divadlo vyrovná...

Rozhovor s řediteli o kouření v...

Kauza

Kontext

Balety v Národním divadle

V březnu uspořádaly Divadelní noviny...

Anamnézy zla a jiskřičky...

Úvahy filmové

Burza

Nahlédnutí do výtvarné...

Národní muzeum informuje

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Kartinky z Ruzyně

Teď by to bylo 41 let, ale ten smrad...

Zahraničí

Streaming, decibely, skype

Nová dráma 2017

Nečekej na lepší časy aneb...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Trzymaj się, Stary

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Olga Racková-Doležalová (15. 1. 1934...

Výročí

Výročí 1.−15. července

Adamcová Marie, kostýmní výtvarnice...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (II)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Expert – Obřad jako obraz

Fagi a divadlo

Akce / Action

Výpravnou publikaci Akce/Action...

Expert – obřad jako obraz

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 12/2017



Obsah,