Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Identity, Furianti a Válečná vřava

Třetí ročník anonymní soutěže o nejlepší původní divadelní hru, kterou vyhlásila divadelní a literární agentura Aura-Pont v návaznosti na 22 ročníků soutěže o Cenu Alfréda Radoka, zná své vítěze.

35 autorů přihlásilo dohromady 38 textů, z toho 9 psaných slovensky. Porota ve složení Vladimír Fekar, Marta Ljubková a Ilona Smejkalová vybrala osm finálových textů:

 Text číslo  3 – Marek Hejduk: Africká vesnice
Text číslo 12 – Jan Pytel: Půjdeme za každého počasí
Text číslo 19 – Kateřina Lužná: Válečná vřava
Text číslo 23 – Barbora Hančilová: Identity
Text číslo 26 – Jozef Jenčo: Cicho, bo skajpujem s dzivkou!
Text číslo 33 – Michal Kadlec: Telecí pečeně
Text číslo 34 – Hynek Skoták: Konec světa
Text číslo 35 – Hynek Skoták: Furianti

Text Jozefa Jenča byl z finálového rozhodování poroty vyřazen, jelikož došlo před vyhlášením výsledků ke zveřejnění jména autora.

Do letošního ročníku dramatické soutěže přišlo celkem 38 textů, řekla Ilona Smejkalová. Často jde o oblíbené vztahové a milostné historky, někteří autoři tradičně čerpají inspiraci z minulosti. I letos se však objevují hry, které vědomě poukazují na divadelní realitu, respektive si pohrávají s myšlenkou, co je vlastně divadlo. Oproti minulým ročníkům chybí výraznější zastoupení komedií, parodií a grotesek. Zúčastnění (zatím anonymní) dramatici si volí vážnější, depresivnější témata, v mnoha případech se pokoušejí o angažované až agitační divadlo. Politizace, respektive určitá politická frustrace je přítomna zejména ve slovenských textech. Těžko lze všechny zaslané hry zobecnit, nicméně jeden společný rys je na první pohled patrný – nevíra v prosté vyprávění příběhu, rezignace na možnost, že příběh sám o sobě bude dostatečně silný.

Vítězové dramatické soutěže byli vyhlášeni 20. května 2017 během slavnostního zakončení festivalu Setkání/Stretnutie v Městském divadle Zlín.

Z finálových textů se porota ve složení Vladimír Fekar – dramaturg Městského divadla Zlín, Marek Pivovar – dramaturg, Miriam Kičiňová – dramaturgyně Slovenského národného divadla v Bratislavě, Ilona Smejkalová – dramaturgyně Národního divadla v Praze a Jaroslava Šiktancová – režisérka a pedagožka na DAMU rozhodla udělit tato ocenění:

  1. místo Barbora Hančilová: Identity
  2. místo Hynek Skoták: Furianti
  3. místo Kateřina Lužná: Válečná vřava

Se soutěžními texty, u nichž autoři souhlasili se zveřejněním, se můžete seznámit na webových stránkách agentury Aura – Pont: www.aura-pont.cz

///

Více na i-DN:

Aura-Pont vyhlašuje soutěž o nejlepší divadelní hru

8 finalistů dramatické soutěže Aura-Pont

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. června 2017

Komentáře k článku: Identity, Furianti a Válečná vřava

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 13/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


27. 6.–4. 9. 2017

Číslo 13/2017 (27. 6.–4. 9. 2017)

Obsah čísla 13/2017

Slovo ...

Divadelní sezona končí

Divadlům i Divadelním novinám, které...

Sukces měsíce

Lazebník sevillský

Hudba Gioacchino Rossini, libreto Cesare...

Dotazník

Mathias Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Praha je nejvýznamnějším...

Hlavní město Praha (HMP) je už...

Fejeton

Plavba na vlnách imaginace

Liberec, 14. června, devět hodin...

Názor

Glosa

Ke grantové politice

V 10. čísle Divadelních novin mne...

Anketa

Cena Josefa Balvína za sezonu...

Cenu Josefa Balvína za sezonu 2016/2017...

Kritika

Kapitálová škola hrou

Michal Dočekal, ředitel Činohry...

Žižkovy voči…

Proč jsem se jen, já osel, nevymlouval...

Život toužících žen

Protože Petru Hůlovou soustavně čtu,...

Nesnesitelná přesycenost...

Ve čtvrtém patře Divadla pod...

Calembour natřikrát

Znáte čokoládu Studentská pečeť?...

Když Čapek potkal Havla

Výrazné didaktické úmysly...

Kouzelný cirkus bratří...

Nejnovější inscenace Deadtown je v...

Dělat operní legraci je...

A pořádná dřina, protože se...

Kar za bolavé duše

První hru Natalie Kocab můžeme číst...

Jen panda je černá a bílá...

Režisér Michal Hába miluje...

Inspirativní střípky z...

Už je to dvacet let, co Arnošt...

Bayreuthský Lohengrin v...

Dílo Richarda Wagnera je velkolepé,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 13/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Bouřlivá divadelní Ostrava

V moravskoslezské metropoli proběhl na...

Rozhovor

Miroslav Hanuš: Ptali se mě,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Nuckolls: Ztratili jsme...

Rozhovor s režisérem a scenáristou...

Kauza

Kontext

Koncepce kulturní politiky...

Pražští zastupitelé schválili...

Pokus o dada 21. století...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vybočení z řady aneb...

Úvahy rozhlasové

Burza

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak přeříznout...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Studio Ypsilon Praha

Do divadla zadním vchodem

Divadelní tipy redaktorů DN...

Josef Herman O prázdninách se hraje...

Zahraničí

Mozart v bažinách

Únos ze serailu je na jevišti...

Mezi elegancí a barbarstvím

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kam kráčíš, Polsko?

Jiří Havelka koncem loňského roku...

Zemřeli

Zemřeli

Eduard Dřízga / Andrej Maťašík /...

Za Pavlem Kohnem

(14. října 1929 Praha – 18. června...

Výročí

Výročí 16. července –...

Novák Josef, režisér (16. 7. 1942)...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (III)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Jiří Suchý & Jiří Šlitr:...

Skripta, paměti, či sumář...

Když se kniha jmenuje prostě O...

Obrazem

Stimulovat pouliční scénu

Snímek Zdeňka Velena pochází ze...

Fagi a divadlo

Expert – nadějné vyhlídky

Příloha

Když máš v ruce...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 13/2017



Obsah,