Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Hradec Králové hlásí na léto změnu

Od 1. července nastoupí do funkce uměleckého šéfa Klicperova divadla v Hradci Králové jeho současná dramaturgyně Jana Slouková. Na pozici uměleckého šéfa vystřídá dramatika a režiséra Davida Drábka, který tuto funkci zastával od roku 2009. David Drábek bude v Klicperově divadle nadále pravidelně režírovat. Na mimořádné schůzi uměleckého souboru to včera oznámila ředitelka divadla Eva Mikulková.

Jana Slouková. FOTO KD HK

Jana Slouková se narodila v roce 1981 v Táboře. Po absolvování víceletého gymnázia studovala germanistiku a bohemistiku na Filosofické fakultě v Praze. Po třech letech odešla směrem k činoherní dramaturgii na pražskou DAMU, kde studovala v ročníku Darii Ullrichové a Jana Nebeského, které dodnes považuje za zásadní osobnosti, které zformovaly její pohled na divadlo. V ročníku se potkala s Danielem Špinarem, Janem Fričem, Petrem Kolečkem a dalšími osobnostmi tehdy nastupující výrazné generace českého divadla. Kromě oboru dramaturgie činoherního divadla vystudovala na DAMU paralelně také obor teorie a kritika. Během studia na sebe upozornila úspěšnými autorskými inscenacemi HOMO 06 (režie D. Špinar), koláží inspirovanou V. Holanem Svést svatého Vladimíra a překladem a dramaturgií hry švýcarského autora Reto Fingera Ledový hrot (obojí režie J. Frič). Od sezony 2008/2009 je dramaturgyní Klicperova divadla v Hradci Králové. Dramaturgicky spolupracovala také s Divadlem Na zábradlí, Divadlem Petra Bezruče, Městským divadlem Kladno a Letními shakespearovskými slavnostmi. Nejvíce si cení inscenací s režiséry Janem Fričem, Danielem Špinarem, Vladimírem Morávkem a především pracovního partnerství s uměleckým šéfem Davidem Drábkem. Věnuje se překládání z němčiny. Vedle zmíněné švýcarské hry Reto Fingera Kaltes Land přeložila také odbornou teatrologickou publikaci Andrease Kotteho Divadelní věda.

/Převzato z webových stránek KD HK: zde/

  • Autor: DN
  • Publikováno: 28. března 2017

Komentáře k článku: Hradec Králové hlásí na léto změnu

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 12/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


13. 6.–26. 6. 2017

Číslo 12/2017 (13. 6.–26. 6. 2017)

Obsah čísla 12/2017

Slovo ...

O sochaři, jehož zabil...

Říkalo se mu „fronta na maso“....

Sukces měsíce

Divadelní Flora Olomouc

Divadelní festival v Olomouci již...

K věci

Rozdělování veřejných...

V Brně se po roce 1989 pomalu a s...

Fejeton

Povaha česká prokouřená

Blížila se půlnoc posledního...

Názor

„Kouříme? Nekouříme –...

Titulní citát z Havlovy Zahradní...

Glosa

Nedá mi to

Karla Hofmannová na vedlejší straně...

Přehlížená Afrika

Třináctý ročník festivalu Tvůrčí...

Kritika

Divadelní galerie

Na začátku Fragmentů milostných...

S Čechovem neradno režijně...

Racek, jedna z pětice „velkých...

Honibrku, ty jsi Káj?

Představení AnderSen začne jako...

To je směšné, cha, cha,...

David Drábek uvařil hradeckého...

Pěkná napodobenina

Plzeňská opera uvedla českou...

Nový pokus o Žítkovské...

Dodo Gombár se jako režisér a...

Tři muži v chalupě aneb...

Závěrečná část „angažované,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 12/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Jak se vaše divadlo vyrovná...

Rozhovor s řediteli o kouření v...

Kauza

Kontext

Burza

Zahraničí

Zemřeli

Obrazem

Akce / Action

Výpravnou publikaci Akce/Action...

Expert – obřad jako obraz

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 12/2017



Obsah,