Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Hradec Králové hlásí na léto změnu

Od 1. července nastoupí do funkce uměleckého šéfa Klicperova divadla v Hradci Králové jeho současná dramaturgyně Jana Slouková. Na pozici uměleckého šéfa vystřídá dramatika a režiséra Davida Drábka, který tuto funkci zastával od roku 2009. David Drábek bude v Klicperově divadle nadále pravidelně režírovat. Na mimořádné schůzi uměleckého souboru to včera oznámila ředitelka divadla Eva Mikulková.

Jana Slouková. FOTO KD HK

Jana Slouková se narodila v roce 1981 v Táboře. Po absolvování víceletého gymnázia studovala germanistiku a bohemistiku na Filosofické fakultě v Praze. Po třech letech odešla směrem k činoherní dramaturgii na pražskou DAMU, kde studovala v ročníku Darii Ullrichové a Jana Nebeského, které dodnes považuje za zásadní osobnosti, které zformovaly její pohled na divadlo. V ročníku se potkala s Danielem Špinarem, Janem Fričem, Petrem Kolečkem a dalšími osobnostmi tehdy nastupující výrazné generace českého divadla. Kromě oboru dramaturgie činoherního divadla vystudovala na DAMU paralelně také obor teorie a kritika. Během studia na sebe upozornila úspěšnými autorskými inscenacemi HOMO 06 (režie D. Špinar), koláží inspirovanou V. Holanem Svést svatého Vladimíra a překladem a dramaturgií hry švýcarského autora Reto Fingera Ledový hrot (obojí režie J. Frič). Od sezony 2008/2009 je dramaturgyní Klicperova divadla v Hradci Králové. Dramaturgicky spolupracovala také s Divadlem Na zábradlí, Divadlem Petra Bezruče, Městským divadlem Kladno a Letními shakespearovskými slavnostmi. Nejvíce si cení inscenací s režiséry Janem Fričem, Danielem Špinarem, Vladimírem Morávkem a především pracovního partnerství s uměleckým šéfem Davidem Drábkem. Věnuje se překládání z němčiny. Vedle zmíněné švýcarské hry Reto Fingera Kaltes Land přeložila také odbornou teatrologickou publikaci Andrease Kotteho Divadelní věda.

/Převzato z webových stránek KD HK: zde/

  • Autor: DN
  • Publikováno: 28. března 2017

Komentáře k článku: Hradec Králové hlásí na léto změnu

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 16/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


3. 10.–16. 10. 2017

Číslo 16/2017 (3. 10.–16. 10. 2017)

Obsah čísla 16/2017

Slovo ...

Divadlo, které si nerozumí

Mám dojem, že účastníci...

Sukces měsíce

Národní divadlo...

SUKCES MEZINÁRODNÍHO FESTIVALU DIVADLO

Dotazník

VerRich

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Seminář o umělecké kritice

Do Centra současného umění DOX...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Vlastivědné muzeum v Olomouci...

Kritika

Nedává, nebere

Poslední premiérou loňské sezony...

Každý musí sestoupit do...

Hrát na konci léta v krásném...

Vykřičíme všechnu bídu

Součástí pracovních oslav deseti let...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 16/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Divadelní smrti aneb Festival...

Podle mého si „přední příčky“...

Mysteriózní film o temné...

Závěrečným představením...

Dosažení vyšších cílů

V roce 1999 uvedl Petr Lébl v rámci...

Jak budovat nový svět

Neznám knížku slovenské autorky...

Vše, anebo nic o synech a...

Nápad přivézt na plzeňský festival...

Místo srdce máme troud

Rumunské maďarskojazyčné divadlo z...

Slepá avantgarda (proti)

Inscenace polského TR Warszawa Holzwege...

Otázky bez odpovědí (pro)

Možná si toho nejsme plně vědomi,...

Zločin a trest v celé...

Nejen zlí jazykové tvrdí, že mnohé...

Šílenství jako stav světa?

Gogolovy Bláznovy zápisky – o...

Rozhovor

René Levínský: Píšu,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Barankiewicz:...

Rozhovor s novým uměleckým šéfem...

Kontext

O divadelním létě (nejen) v...

Zdá se, že vypravit se do divadla...

Burza

Joan Brehms se vrací domů

Národní muzeum informuje

Nominace na Cenu Thálie

Herecká asociace informuje

Podoby – Květáci

Stručný obsah příspěvku zde není...

Divadlo Radost Brno

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Aurora Lubos: Čekám, až mě...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Radu Afrim: Stačí tři zvuky...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ohlasy

Ještě k Národnímu divadlu

ohlasy: Ad DN 15/2017, str. 2

Zemřeli

Zemřeli

Arnošt Svoboda (6. 2. 1941 Třebíč...

Jan Tříska bohužel...

Nemohu stále uvěřit, že nepřijde....

Výročí

Výročí 1.−15. října

Černý Ondřej, ředitel, kritik a...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (VI)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Jan Tříska

Ve Stříbrné ulici na Starém Městě...

Pan Papírek… ( III )

Příloha

Poděkování

Mezinárodní divadelní festival PALM...

Palm Off Fest 2017 – program

20. října v 19 hodin Zahájení...

Visegrád by chyběl stejně...

V posledních měsících jsou stále...

O střední Evropě

Střední Evropa existuje a my v ní,...

Nová pravice ve střední...

Rodí se nová střední Evropa a jeden...

Lze zachránit střední...

Střední Evropa, o které kdysi psal...

Lze žít a hrát divadlo...

Druhý ročník setkání divadel...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 16/2017



Obsah,