Divadelní noviny Aktuální vydání 8/2024

Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

8/2024

ročník 33
16. 4. 2024
  • Zprávy
  • Kritika
  • Blogy
  • Zahraničí
  • Rozhovory
  • Ostatní
  • KritikLab
  • Hledat
  • Můj profil

    Divadelní noviny > Festivaly

    DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Jiřiny Hofmanové

    UP

    Letošní plzeňský festival u mne „vyhrál“ Jiří Havelka, protože právě jeho inscenace se postaraly o famózní otevření i uzavření přehlídky. Úvodní Poslední trik Georgese Mélièse mne polapil svou nekonečnou hravostí, nezkaleným, leč nevtíravým poselstvím i energickou hudební složkou, kterou obstaralo duo DVA. Naopak závěrečná Regulace intimity mne převálcovala svou jednoduchostí, upřímností a nestylizovaností a s konečnou platností mne přesvědčila o tom, že sledovat absolventské inscenace studentů DAMU se více než vyplatí.

    Obdobnou, byť depresivnější prostotou na mne zapůsobil i francouzský Sergův efekt. Život smutného a trochu opuštěného „klauna“ mi bez zřetelného důvodu bude ještě chvíli ležet v hlavě a čas od času mi připomene, abych měla nad vlastním životem ulehčující nadhled. Na druhou stranu se tam na dlouho ubytují i obě zahraniční postmoderní smršti – maďarský Revizor a německý Hamlet.

    DOWN

    Velmi mě zklamal slovinský Ptačí sněm. Obrovský potenciál textu překryl nedostatečný režijní výklad a ploché herecké výkony.


    Komentáře k článku: DIVADLO Plzeň 2014: Up & Down Jiřiny Hofmanové

    Přidat komentář

    (Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

    Přidání komentáře

    *

    *

    *



    Obsah,