Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Divadlo Feste potřebuje vlastní prostor

Brněnské Divadlo Feste je nezávislá divadelní platforma působící již jedenáctým rokem. V prvních letech své existence se svými inscenacemi a projekty převážně kočovala (Divadlo Reduta, sklepní scéna CED, Buranteatr atd.). Před více než čtyřmi lety našlo Divadlo Feste svoji pravidelnou scénu v Kabinetu múz, kde svoji spolupráci otevřelo úspěšnou inscenací textu Jaroslava Rudiše Národní třída.

Od roku 2014 se provoz Divadla Feste postupně harmonizoval s podmínkami sálu Kabinetu múz. Pravidelně se premiérují 4 inscenace za sezónu, které se pak na repertoáru drží vždy více jak jednu sezónu. Kromě repertoárových projektů produkuje divadlo značný počet „off“ projektů, jako jsou scénická čtení, projekty ve veřejném prostoru a Festival scénických čtení SPECIFIC.

Hudební klub Kabinet múz poskytoval Divadlu Feste prostor pro realizaci více než desítce projektů. Divadlo se ovšem neustále rozvíjí a rostou tak jeho potřeby zejména co se zkoušení inscenací týče. Stále častěji tedy provoz Feste narážel na časově-prostorové bariéry, které s sebou nese fungování v hudebním klubu. Produkce DF jsou samozřejmě obsazované profesionálními herci z příspěvkových divadel, a tak se termíny hraní najdou až poté, co jsou jim známé fermany z mateřských divadel. S rozvojem Feste se tak začala opakovat situace, kdy termíny herců nebylo možné sladit s volnými termíny v Kabinetu Múz.

Repro archiv Feste

Dynamicky se rovněž vyvíjí vnitřní potřeby divadla: v letech 2017-2020 bude Feste spolupracovat s množstvím hostujících mimobrněnských režisérů, kteří se nemohou přizpůsobovat provozuhudebního klubu. Potřeba zcela pravidelného časového plánování, které je navázáno na stabilní a pouze divadlu určený prostor je tedy již zcela akutní. Není možné nabízet etablovaným režisérům spolupráci na bázi improvizované domluvy. Premiéry nutně potřebují pravidelné generálkové týdny a mezinárodní projekty pevné zázemí.

Aktuální situace Feste přímo souvisí s dlouhodobě (od roku 1989) neřešenou otázkou zázemí pro městem nezřizovanou kulturní scénu města. Netýká se jen divadel, ale rovněž klubů, výtvarného umění a dalších. Politika města vůči nezřizované kultuře není systematická, a tak dochází stále jen k částečným a krátkodobým řešením, která jsou navíc pro malé subjekty příliš drahá.

Grafika Martin Poláček

Tato tisková zpráva je výsledkem popsané politiky a také výsledkem růstové kondice Divadla Feste.Vzhledem k závazkům, které máme na několik let dopředu k našim donorům, musíme v první řadě zajistit prostor pro naše hostující režiséry. Ideální by ovšem byla systematická změna kulturní politiky města, jenžby přinesla dlouhodobé řešení nejen pro Feste, ale i pro desítku dalších brněnských nezřizovaných divadel.

Rádi bychom Vás poprosili o spolupráci – víte-li o nějakém prostoru, ozvěte se! V případě jakýchkoli dotazů jsem Vám k dispozici.

S pozdravem

Kristýna Břečková, koordinátorka produkce a propagace / propagace@divadlofeste.cz / +420 777 933 931/

  • Autor: DN
  • Publikováno: 16. června 2017

Komentáře k článku: Divadlo Feste potřebuje vlastní prostor

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 20/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


28. 11.–11. 12. 2017

Číslo 20/2017 (28. 11.–11. 12. 2017)

Obsah čísla 20/2017

Slovo ...

Senioři jsou top!

Napsat úvodník pro Divadelní noviny...

Sukces měsíce

Husa na provázku – Dobru,...

Husa na provázku – Dokumentární...

Dotazník

Bohdana Pavlíková

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Katalog uměleckých prací

Nový Katalog prací začne platit od 1....

Fejeton

Když hrají PH pro PP

Když hrají perfektní herci pro...

Názor

Operou obchází strašidlo

Strašidlo režisérismu. Píše Rudolf...

Glosa

Pamětní Rusalka v Národním

Večerní představení Dvořákovy...

Anketa

Video: Ceny Divadelních novin...

Podívejte se na celý záznam z...

Ceny DN 2016/2017: Ve znamení...

Divadelní noviny udělily včera ve...

Kronika

Jednou větou

Tým učitelů Jazykového gymnázia...

Kritika

Slepý výstřel

Divadlo LETÍ představilo v české...

Podnikatelka na dně

Před pár lety Petr Zelenka napsal hru...

Nejde o život, ale o...

Národní divadlo představilo na...

Břit bez ostří

Inscenace Tajný deník Adriana Molea ve...

Ministerstvo máklých kroků

Přední pražská skupina současného...

Tváří v tvář teroru

Terorista unese dopravní letadlo se 164...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 20/2017...

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Festivaly

Opera 2017 – hudební...

Letošní 13. ročník festivalu...

Rozhovor

Rostislav Novák ml.: Chci v...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Katharina Schmitt: Přízraky...

Rozhovor s libretistkou a režisérkou...

Kontext

Kulturní populismus Hradu

ÚVAHY VÝTVARNÉ

Sněhulák, čtverec a...

Ve filmovém přepisu románové krimi...

Moderní operní režie jako...

Hlavní sdělení této knihy je...

Burza

OPERA 2017 – ceny Libušky

Cena kritiků za nejlepší inscenaci...

Nominace na Ceny Thálie v...

Herecká asociace informuje

Podoby – Návrat

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

Londýnské doteky

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vilmos Vajdai: Útlak divadlu...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Karin Dor (22. 2. 1938 Wiesbaden,...

Výročí

Výročí 1.−15. prosince

Boudová Nela, herečka (1. 12. 1967)...

Paměti, záznamy, deníky

Divadlo v kostce

Myslíte si, že lze za jeden den a...

Knihovnička

Došlo do redakce

Iva Němcová: Osobnosti české...

Obrazem

Fagi a divadlo

Iva Němcová

V Galerii Českých center v Rytířské...

Pan Papírek… (VI)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 20/2017



Obsah,