Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Divadlo Feste potřebuje vlastní prostor

Brněnské Divadlo Feste je nezávislá divadelní platforma působící již jedenáctým rokem. V prvních letech své existence se svými inscenacemi a projekty převážně kočovala (Divadlo Reduta, sklepní scéna CED, Buranteatr atd.). Před více než čtyřmi lety našlo Divadlo Feste svoji pravidelnou scénu v Kabinetu múz, kde svoji spolupráci otevřelo úspěšnou inscenací textu Jaroslava Rudiše Národní třída.

Od roku 2014 se provoz Divadla Feste postupně harmonizoval s podmínkami sálu Kabinetu múz. Pravidelně se premiérují 4 inscenace za sezónu, které se pak na repertoáru drží vždy více jak jednu sezónu. Kromě repertoárových projektů produkuje divadlo značný počet „off“ projektů, jako jsou scénická čtení, projekty ve veřejném prostoru a Festival scénických čtení SPECIFIC.

Hudební klub Kabinet múz poskytoval Divadlu Feste prostor pro realizaci více než desítce projektů. Divadlo se ovšem neustále rozvíjí a rostou tak jeho potřeby zejména co se zkoušení inscenací týče. Stále častěji tedy provoz Feste narážel na časově-prostorové bariéry, které s sebou nese fungování v hudebním klubu. Produkce DF jsou samozřejmě obsazované profesionálními herci z příspěvkových divadel, a tak se termíny hraní najdou až poté, co jsou jim známé fermany z mateřských divadel. S rozvojem Feste se tak začala opakovat situace, kdy termíny herců nebylo možné sladit s volnými termíny v Kabinetu Múz.

Repro archiv Feste

Dynamicky se rovněž vyvíjí vnitřní potřeby divadla: v letech 2017-2020 bude Feste spolupracovat s množstvím hostujících mimobrněnských režisérů, kteří se nemohou přizpůsobovat provozuhudebního klubu. Potřeba zcela pravidelného časového plánování, které je navázáno na stabilní a pouze divadlu určený prostor je tedy již zcela akutní. Není možné nabízet etablovaným režisérům spolupráci na bázi improvizované domluvy. Premiéry nutně potřebují pravidelné generálkové týdny a mezinárodní projekty pevné zázemí.

Aktuální situace Feste přímo souvisí s dlouhodobě (od roku 1989) neřešenou otázkou zázemí pro městem nezřizovanou kulturní scénu města. Netýká se jen divadel, ale rovněž klubů, výtvarného umění a dalších. Politika města vůči nezřizované kultuře není systematická, a tak dochází stále jen k částečným a krátkodobým řešením, která jsou navíc pro malé subjekty příliš drahá.

Grafika Martin Poláček

Tato tisková zpráva je výsledkem popsané politiky a také výsledkem růstové kondice Divadla Feste.Vzhledem k závazkům, které máme na několik let dopředu k našim donorům, musíme v první řadě zajistit prostor pro naše hostující režiséry. Ideální by ovšem byla systematická změna kulturní politiky města, jenžby přinesla dlouhodobé řešení nejen pro Feste, ale i pro desítku dalších brněnských nezřizovaných divadel.

Rádi bychom Vás poprosili o spolupráci – víte-li o nějakém prostoru, ozvěte se! V případě jakýchkoli dotazů jsem Vám k dispozici.

S pozdravem

Kristýna Břečková, koordinátorka produkce a propagace / propagace@divadlofeste.cz / +420 777 933 931/

  • Autor: DN
  • Publikováno: 16. června 2017

Komentáře k článku: Divadlo Feste potřebuje vlastní prostor

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 3/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


6. 2.–19. 2. 2018

Číslo 3/2018 (6. 2.–19. 2. 2018)

Obsah čísla 3/2018

Slovo ...

O pitomcích

Prezidentem České republiky se na...

Sukces měsíce

Benjamin Britten: Billy Budd

Státní opera v Národním divadle,...

Dotazník

Martina Kinská

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Trilobit

Vyhynulý mořský živočich jako by...

Fejeton

Povídka z Říma:...

Třetí Řím čeká, až se probudím,...

Glosa

Postarat se o nejmladší!

Kdykoli narazím na aktivity Nadačního...

Kronika

Jednou větou

Pražské Studio Alta oslaví v roce...

Kritika

Jak slunce stvořilo svět

Naivní divadlo uzavřelo svůj volný...

Zachraň strom!

Románová prvotina Timothée de...

Když vdovy hrají tenis

Operu Dvě vdovy napsal Bedřich Smetana...

Sestry na cestě od iluzí k...

Komorní scéna Aréna opět obrátila...

Cirkusový klaun Ernani

Po téměř sto sedmdesáti letech se...

A slova stékají jako med

Činoherní klub se otevírá...

Taškařice ze škamen

Komedie Úča musí pryč! dramatika...

Masky revolučního divadla

Bez roku čtyřicet let stará hra...

Billy Budd jako Špinarův...

I am an old man who has experienced...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 3/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Vladimír Kratina: Jsem kluk z...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kateřina Bohadlová:...

Rozhovor s ŘEDITELKOU souboru Geisslers...

Kontext

Stopy Zorky Ságlové

Úvahy výtvarné

Od všeho něco

Po dvou pražských a jednom brněnském...

To snad ČT nemyslí...

Úvahy TELEVIZNÍ

Burza

Užší nominace Cen Thálie...

Činohra Tereza Dočkalová – Nora,...

Divadlo 1918–2018

Divadelní zákon 1948 Za počátek...

Podoby – U Růže

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zahraničí

V domě plném vlasů a...

V Semperově opeře v Drážďanech se...

Lázně jako magický prostor...

Sdílení zážitku je důležité pro...

Skutečnost může být jen...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Oldřich Veselý (13. 11. 1948 Brno –...

Výročí

Výročí 1.−15. února

Haken Petr, herec (1. 2. 1963) △...

Paměti, záznamy, deníky

O poslušné lokajské ...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Ivan Martin Jirous: Ochranný dohled...

Nad největším melodramem

Věra Šustíková je velkým znalcem...

Obrazem

Fagi a divadlo

Tylovo divadlo Kutná Hora

Do divadla zadním vchodem

Vlasta Fialová (1928–1998)

Moravské zemské muzeum v Brně...

Pan Papírek… (XII)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 3/2018



Obsah,