Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Syrový, poetický i nahý bude letos Cirkopolis

Festival nezávislého nového cirkusu v ČR Cirkopolis nabídne v Praze špičkové evropské soubory již počtvrté. V letošním roce uvede představení na dvou scénách, v Paláci Akropolis a v PONCI – divadle pro tanec. Diváci se tak mohou od 13. do 18. února těšit na dvojitou dávku uměleckého zážitku.

Pořadatelé nejvýznamnějšího festivalu nezávislého nového cirkusu v ČR, Palác Akropolis a CIRQUEON, si letos přichystali pestrý program, který se opírá o laureáty ocenění CircusNext a další špičkové umělce z celé Evropy.

Máme velkou radost, že i letošní Cirkopolis navazuje na progresivní dramaturgii minulých ročníků. Díky finanční podpoře v rámci Evropského projektu CULTURE se navíc kromě tradičního prostoru Paláce Akropolis podruhé rozšíří na scénu Divadla Ponec. Festival zahájí syrové představení Taival finské Company NUUA, které hravě mísí současný tanec, žonglování a vizuální divadlo. Je to inscenace o lidském těle, jeho funkcích a gestech. Francouzská poetická inscenace Autour du Domain se opírá o techniku chůze na laně,  říká Šárka Maršíková, ředitelka CIRQUEONu. Tvůrcům byla inspirací kniha poezie Du Domaine. Inscenaci režírovala laureátka ceny CircusNext 2014 Marie Collé, uvidí diváci Divadla Ponec 14. a 15. února.

Alexander Vantournhout je v projektu Aneckxander po celou dobu nahý a balancuje na tenké hranici tragédie a komedie… FOTO ARCHIV CIRKOPOLIS

Na prknech Divadla Ponec vystoupí také další laureát CircusNext, který prorazil také v tanečním světě díky Aerowaves a na prestižním Londom Mime, Alexander Vantournhout  (Belgie). Přiveze projekt Aneckxander. Alexander je po celou dobu nahý, balancuje na tenké hranici tragédie a komedie a přepisuje autobiografii vlastního těla. Výsledkem je syrový autoportrét, ve kterém je lidské tělo zcela odhalené, avšak zároveň se snaží uniknout všem zvědavým očím, které se dívají, přibližuje Petr Boháč, divadelní dramaturg Paláce Akropolis.

Předposlední den Cirkopolisu bude patřit francouzskému duu Cie Sacékripa, které navazuje svou poetikou například na gagovost Bustera Keatona. Benjamin de Matteis a Mickäel Le Guen se v inscenaci Marée Basse  schází nad sklenkou. Svérázně manipuluji objekty a snaží se předejít všem katastrofám, které mimoděk neustále přicházejí. Přitom jediné, po čem touží, je dát si skleničku dobrého svařeného vína. Zdánlivě banální inscenace v současnosti dobývá svět, do Prahy přijíždí z London Mime. Dokonale vypointované charakterové herectví a inteligentní smysl pro humor slibují příjemný zážitek pro diváky všech věkových kategorií.

V letošním roce se také dramaturgie vrací k původnímu projektu a tím je projekt, připravený pouze pro tento jeden večer. Po celou dobu konání festivalu bude v prostorách CIRQUEONu probíhat zkoušení  představení s názvem Cirkopolis vol. 4. Letos tuto výzvu přijal původem italský režisér Roberto Magro, který je u nás znám díky spolupráci s Divadlem Bratrů Formanů, také vedl v Cirqueonu dvě kreativní laboratoře. Na jevišti se tak představí opět mix českých a zahraničních performerů, kteří mají celkem 5 dní na tvorbu.

V rámci festivalu proběhne také setkání FACE Network a tak bude Praha hostit víc než 25 profesionálů z cirkusové Evropy.

Vstupenky jsou v prodeji v kavárně Paláce Akropolis a v síti GoOut.

Více informací naleznete na: www.cirkopolis.cz

Program:

PALÁC AKROPOLIS

13. 2. 20:00 NUUA – Taival (FIN)

14. 2. 20:00 NUUA – Taival (FIN)

15. 2. 18:00 Czech Focus

16. 2. 18:00 Compagnie Sacékripa – Marée Basse (FR)

17. 2. 20:00 Compagnie Sacékripa – Marée Basse (FR)

18. 2. 18:00 Cirkopolis vol. 4 by Roberto Magro

DIVADLO PONEC

14. 2. 18:00 Collectif Porte27 – Autour du domaine (FR)

15. 2. 20:00 Collectif Porte27 – Autour du domaine (FR)

16. 2. 20:00 Alexander Vantournhout & Bauke Lievens – Aneckxander (BE)

17. 2. 20:00 Alexander Vantournhout & Bauke Lievens – Aneckxander (BE)

 

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. února 2017

Komentáře k článku: Syrový, poetický i nahý bude letos Cirkopolis

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 12/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


13. 6.–26. 6. 2017

Číslo 12/2017 (13. 6.–26. 6. 2017)

Obsah čísla 12/2017

Slovo ...

O sochaři, jehož zabil...

Říkalo se mu „fronta na maso“....

Sukces měsíce

Divadelní Flora Olomouc

Divadelní festival v Olomouci již...

Dotazník

Linda Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Rozdělování veřejných...

V Brně se po roce 1989 pomalu a s...

Fejeton

Povaha česká prokouřená

Blížila se půlnoc posledního...

Názor

„Kouříme? Nekouříme –...

Titulní citát z Havlovy Zahradní...

Glosa

Nedá mi to

Karla Hofmannová na vedlejší straně...

Přehlížená Afrika

Třináctý ročník festivalu Tvůrčí...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Třetí ročník anonymní soutěže o...

Reportáž

Kritika

Sukně příliš široké pro...

Hru Christophera Hamptona Nebezpečné...

Na vlně teenagerovské

Osmidílná série Mládí v hajzlu...

Ze života loutek, které už...

BodyVoiceBand, jehož základ tvoří...

Divadelní galerie

Na začátku Fragmentů milostných...

Divadelní galerie

Na začátku Fragmentů milostných...

S Čechovem neradno režijně...

Racek, jedna z pětice „velkých...

Honibrku, ty jsi Káj?

Představení AnderSen začne jako...

To je směšné, cha, cha,...

David Drábek uvařil hradeckého...

Pěkná napodobenina

Plzeňská opera uvedla českou...

Nový pokus o Žítkovské...

Dodo Gombár se jako režisér a...

Tři muži v chalupě aneb...

Závěrečná část „angažované,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 12/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Šťastná budoucnost?...

Ve Zlíně proběhl v polovině května...

Dušan D. Pařízek: Čas od...

S režisérem Dušanem D. Pařízkem...

Pestrá Flora

V polovině května rozkvetla Olomouc...

Olomoucké divadelní zázraky

Divadelní Flora Olomouc: 12.–21....

Rozhovor

Alexandre Katsapov: Emoce teď...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Jak se vaše divadlo vyrovná...

Rozhovor s řediteli o kouření v...

Kauza

Kontext

Balety v Národním divadle

V březnu uspořádaly Divadelní noviny...

Anamnézy zla a jiskřičky...

Úvahy filmové

Burza

Nahlédnutí do výtvarné...

Národní muzeum informuje

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Kartinky z Ruzyně

Teď by to bylo 41 let, ale ten smrad...

Zahraničí

Streaming, decibely, skype

Nová dráma 2017

Nečekej na lepší časy aneb...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Trzymaj się, Stary

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Olga Racková-Doležalová (15. 1. 1934...

Výročí

Výročí 1.−15. července

Adamcová Marie, kostýmní výtvarnice...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (II)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Expert – Obřad jako obraz

Fagi a divadlo

Akce / Action

Výpravnou publikaci Akce/Action...

Expert – obřad jako obraz

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 12/2017



Obsah,