Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Syrový, poetický i nahý bude letos Cirkopolis

Festival nezávislého nového cirkusu v ČR Cirkopolis nabídne v Praze špičkové evropské soubory již počtvrté. V letošním roce uvede představení na dvou scénách, v Paláci Akropolis a v PONCI – divadle pro tanec. Diváci se tak mohou od 13. do 18. února těšit na dvojitou dávku uměleckého zážitku.

Pořadatelé nejvýznamnějšího festivalu nezávislého nového cirkusu v ČR, Palác Akropolis a CIRQUEON, si letos přichystali pestrý program, který se opírá o laureáty ocenění CircusNext a další špičkové umělce z celé Evropy.

Máme velkou radost, že i letošní Cirkopolis navazuje na progresivní dramaturgii minulých ročníků. Díky finanční podpoře v rámci Evropského projektu CULTURE se navíc kromě tradičního prostoru Paláce Akropolis podruhé rozšíří na scénu Divadla Ponec. Festival zahájí syrové představení Taival finské Company NUUA, které hravě mísí současný tanec, žonglování a vizuální divadlo. Je to inscenace o lidském těle, jeho funkcích a gestech. Francouzská poetická inscenace Autour du Domain se opírá o techniku chůze na laně,  říká Šárka Maršíková, ředitelka CIRQUEONu. Tvůrcům byla inspirací kniha poezie Du Domaine. Inscenaci režírovala laureátka ceny CircusNext 2014 Marie Collé, uvidí diváci Divadla Ponec 14. a 15. února.

Alexander Vantournhout je v projektu Aneckxander po celou dobu nahý a balancuje na tenké hranici tragédie a komedie… FOTO ARCHIV CIRKOPOLIS

Na prknech Divadla Ponec vystoupí také další laureát CircusNext, který prorazil také v tanečním světě díky Aerowaves a na prestižním Londom Mime, Alexander Vantournhout  (Belgie). Přiveze projekt Aneckxander. Alexander je po celou dobu nahý, balancuje na tenké hranici tragédie a komedie a přepisuje autobiografii vlastního těla. Výsledkem je syrový autoportrét, ve kterém je lidské tělo zcela odhalené, avšak zároveň se snaží uniknout všem zvědavým očím, které se dívají, přibližuje Petr Boháč, divadelní dramaturg Paláce Akropolis.

Předposlední den Cirkopolisu bude patřit francouzskému duu Cie Sacékripa, které navazuje svou poetikou například na gagovost Bustera Keatona. Benjamin de Matteis a Mickäel Le Guen se v inscenaci Marée Basse  schází nad sklenkou. Svérázně manipuluji objekty a snaží se předejít všem katastrofám, které mimoděk neustále přicházejí. Přitom jediné, po čem touží, je dát si skleničku dobrého svařeného vína. Zdánlivě banální inscenace v současnosti dobývá svět, do Prahy přijíždí z London Mime. Dokonale vypointované charakterové herectví a inteligentní smysl pro humor slibují příjemný zážitek pro diváky všech věkových kategorií.

V letošním roce se také dramaturgie vrací k původnímu projektu a tím je projekt, připravený pouze pro tento jeden večer. Po celou dobu konání festivalu bude v prostorách CIRQUEONu probíhat zkoušení  představení s názvem Cirkopolis vol. 4. Letos tuto výzvu přijal původem italský režisér Roberto Magro, který je u nás znám díky spolupráci s Divadlem Bratrů Formanů, také vedl v Cirqueonu dvě kreativní laboratoře. Na jevišti se tak představí opět mix českých a zahraničních performerů, kteří mají celkem 5 dní na tvorbu.

V rámci festivalu proběhne také setkání FACE Network a tak bude Praha hostit víc než 25 profesionálů z cirkusové Evropy.

Vstupenky jsou v prodeji v kavárně Paláce Akropolis a v síti GoOut.

Více informací naleznete na: www.cirkopolis.cz

Program:

PALÁC AKROPOLIS

13. 2. 20:00 NUUA – Taival (FIN)

14. 2. 20:00 NUUA – Taival (FIN)

15. 2. 18:00 Czech Focus

16. 2. 18:00 Compagnie Sacékripa – Marée Basse (FR)

17. 2. 20:00 Compagnie Sacékripa – Marée Basse (FR)

18. 2. 18:00 Cirkopolis vol. 4 by Roberto Magro

DIVADLO PONEC

14. 2. 18:00 Collectif Porte27 – Autour du domaine (FR)

15. 2. 20:00 Collectif Porte27 – Autour du domaine (FR)

16. 2. 20:00 Alexander Vantournhout & Bauke Lievens – Aneckxander (BE)

17. 2. 20:00 Alexander Vantournhout & Bauke Lievens – Aneckxander (BE)

 

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. února 2017

Komentáře k článku: Syrový, poetický i nahý bude letos Cirkopolis

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 13/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


27. 6.–4. 9. 2017

Číslo 13/2017 (27. 6.–4. 9. 2017)

Obsah čísla 13/2017

Slovo ...

Divadelní sezona končí

Divadlům i Divadelním novinám, které...

Sukces měsíce

Lazebník sevillský

Hudba Gioacchino Rossini, libreto Cesare...

Dotazník

Mathias Straub

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Praha je nejvýznamnějším...

Hlavní město Praha (HMP) je už...

Fejeton

Plavba na vlnách imaginace

Liberec, 14. června, devět hodin...

Názor

Glosa

Ke grantové politice

V 10. čísle Divadelních novin mne...

Anketa

Cena Josefa Balvína za sezonu...

Cenu Josefa Balvína za sezonu 2016/2017...

Kritika

Kapitálová škola hrou

Michal Dočekal, ředitel Činohry...

Žižkovy voči…

Proč jsem se jen, já osel, nevymlouval...

Život toužících žen

Protože Petru Hůlovou soustavně čtu,...

Nesnesitelná přesycenost...

Ve čtvrtém patře Divadla pod...

Calembour natřikrát

Znáte čokoládu Studentská pečeť?...

Když Čapek potkal Havla

Výrazné didaktické úmysly...

Kouzelný cirkus bratří...

Nejnovější inscenace Deadtown je v...

Dělat operní legraci je...

A pořádná dřina, protože se...

Kar za bolavé duše

První hru Natalie Kocab můžeme číst...

Jen panda je černá a bílá...

Režisér Michal Hába miluje...

Inspirativní střípky z...

Už je to dvacet let, co Arnošt...

Bayreuthský Lohengrin v...

Dílo Richarda Wagnera je velkolepé,...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 13/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Bouřlivá divadelní Ostrava

V moravskoslezské metropoli proběhl na...

Rozhovor

Miroslav Hanuš: Ptali se mě,...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Filip Nuckolls: Ztratili jsme...

Rozhovor s režisérem a scenáristou...

Kauza

Kontext

Koncepce kulturní politiky...

Pražští zastupitelé schválili...

Pokus o dada 21. století...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Vybočení z řady aneb...

Úvahy rozhlasové

Burza

Vážení kolegové, milí...

Herecká asociace informuje

Podoby – Jak přeříznout...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Studio Ypsilon Praha

Do divadla zadním vchodem

Divadelní tipy redaktorů DN...

Josef Herman O prázdninách se hraje...

Zahraničí

Mozart v bažinách

Únos ze serailu je na jevišti...

Mezi elegancí a barbarstvím

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kam kráčíš, Polsko?

Jiří Havelka koncem loňského roku...

Zemřeli

Zemřeli

Eduard Dřízga / Andrej Maťašík /...

Za Pavlem Kohnem

(14. října 1929 Praha – 18. června...

Výročí

Výročí 16. července –...

Novák Josef, režisér (16. 7. 1942)...

Paměti, záznamy, deníky

JAMU sedmdesátiletá (III)...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Knihovnička

Došlo do redakce

Jiří Suchý & Jiří Šlitr:...

Skripta, paměti, či sumář...

Když se kniha jmenuje prostě O...

Obrazem

Stimulovat pouliční scénu

Snímek Zdeňka Velena pochází ze...

Fagi a divadlo

Expert – nadějné vyhlídky

Příloha

Když máš v ruce...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 13/2017



Obsah,