Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Syrový, poetický i nahý bude letos Cirkopolis

Festival nezávislého nového cirkusu v ČR Cirkopolis nabídne v Praze špičkové evropské soubory již počtvrté. V letošním roce uvede představení na dvou scénách, v Paláci Akropolis a v PONCI – divadle pro tanec. Diváci se tak mohou od 13. do 18. února těšit na dvojitou dávku uměleckého zážitku.

Pořadatelé nejvýznamnějšího festivalu nezávislého nového cirkusu v ČR, Palác Akropolis a CIRQUEON, si letos přichystali pestrý program, který se opírá o laureáty ocenění CircusNext a další špičkové umělce z celé Evropy.

Máme velkou radost, že i letošní Cirkopolis navazuje na progresivní dramaturgii minulých ročníků. Díky finanční podpoře v rámci Evropského projektu CULTURE se navíc kromě tradičního prostoru Paláce Akropolis podruhé rozšíří na scénu Divadla Ponec. Festival zahájí syrové představení Taival finské Company NUUA, které hravě mísí současný tanec, žonglování a vizuální divadlo. Je to inscenace o lidském těle, jeho funkcích a gestech. Francouzská poetická inscenace Autour du Domain se opírá o techniku chůze na laně,  říká Šárka Maršíková, ředitelka CIRQUEONu. Tvůrcům byla inspirací kniha poezie Du Domaine. Inscenaci režírovala laureátka ceny CircusNext 2014 Marie Collé, uvidí diváci Divadla Ponec 14. a 15. února.

Alexander Vantournhout je v projektu Aneckxander po celou dobu nahý a balancuje na tenké hranici tragédie a komedie… FOTO ARCHIV CIRKOPOLIS

Na prknech Divadla Ponec vystoupí také další laureát CircusNext, který prorazil také v tanečním světě díky Aerowaves a na prestižním Londom Mime, Alexander Vantournhout  (Belgie). Přiveze projekt Aneckxander. Alexander je po celou dobu nahý, balancuje na tenké hranici tragédie a komedie a přepisuje autobiografii vlastního těla. Výsledkem je syrový autoportrét, ve kterém je lidské tělo zcela odhalené, avšak zároveň se snaží uniknout všem zvědavým očím, které se dívají, přibližuje Petr Boháč, divadelní dramaturg Paláce Akropolis.

Předposlední den Cirkopolisu bude patřit francouzskému duu Cie Sacékripa, které navazuje svou poetikou například na gagovost Bustera Keatona. Benjamin de Matteis a Mickäel Le Guen se v inscenaci Marée Basse  schází nad sklenkou. Svérázně manipuluji objekty a snaží se předejít všem katastrofám, které mimoděk neustále přicházejí. Přitom jediné, po čem touží, je dát si skleničku dobrého svařeného vína. Zdánlivě banální inscenace v současnosti dobývá svět, do Prahy přijíždí z London Mime. Dokonale vypointované charakterové herectví a inteligentní smysl pro humor slibují příjemný zážitek pro diváky všech věkových kategorií.

V letošním roce se také dramaturgie vrací k původnímu projektu a tím je projekt, připravený pouze pro tento jeden večer. Po celou dobu konání festivalu bude v prostorách CIRQUEONu probíhat zkoušení  představení s názvem Cirkopolis vol. 4. Letos tuto výzvu přijal původem italský režisér Roberto Magro, který je u nás znám díky spolupráci s Divadlem Bratrů Formanů, také vedl v Cirqueonu dvě kreativní laboratoře. Na jevišti se tak představí opět mix českých a zahraničních performerů, kteří mají celkem 5 dní na tvorbu.

V rámci festivalu proběhne také setkání FACE Network a tak bude Praha hostit víc než 25 profesionálů z cirkusové Evropy.

Vstupenky jsou v prodeji v kavárně Paláce Akropolis a v síti GoOut.

Více informací naleznete na: www.cirkopolis.cz

Program:

PALÁC AKROPOLIS

13. 2. 20:00 NUUA – Taival (FIN)

14. 2. 20:00 NUUA – Taival (FIN)

15. 2. 18:00 Czech Focus

16. 2. 18:00 Compagnie Sacékripa – Marée Basse (FR)

17. 2. 20:00 Compagnie Sacékripa – Marée Basse (FR)

18. 2. 18:00 Cirkopolis vol. 4 by Roberto Magro

DIVADLO PONEC

14. 2. 18:00 Collectif Porte27 – Autour du domaine (FR)

15. 2. 20:00 Collectif Porte27 – Autour du domaine (FR)

16. 2. 20:00 Alexander Vantournhout & Bauke Lievens – Aneckxander (BE)

17. 2. 20:00 Alexander Vantournhout & Bauke Lievens – Aneckxander (BE)

 

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. února 2017

Komentáře k článku: Syrový, poetický i nahý bude letos Cirkopolis

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 6/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


21. 3.–3. 4. 2017

Číslo 6/2017 (21. 3.–3. 4. 2017)

Obsah čísla 6/2017

Slovo ...

Téma?

Jako čtenář českých divadelních...

Sukces měsíce

M. Kunze, S. Levay: Rebecca

Národní divadlo moravskoslezské...

Dotazník

Marka Míková

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Komedie aneb Zpět do vlídné...

Rada hlavního města Prahy rozhodla,...

Fejeton

Homo ludens aneb Člověk bez...

Po nějaké době se vracím na stránky...

Názor

Manipulace a neznalost Jana...

V úvodním textu DN č. 5 nazvaném O...

Anketa

Kronika

Jednou větou

Muzikál Srdcový král pražského...

Kritika

Faustovo prokletí

Faustovo prokletí Hectora Berlioze je v...

Ideál ženy v zrcadle

Letošní sezona v Městském divadle v...

Činohra v cizí kůži

Mají-li návštěvníci HaDivadla před...

Podzemní proces

V legendárním pražském kině v...

Klasika pro mládež?

Jako třetí díl volné trilogie...

Tam, kde včera znamená...

Bolek Polívka (dále pro přehlednost...

Nečitelná láska paní...

Jen několik měsíců po vydání...

Lidové divadlo podle Martinů

Měl jsem v poslední době štěstí...

Smějící se bestie Tomáš...

Tomáš Dianiška je bůh. Tedy podle...

Modernismus a avantgardismus ...

Když jsem vstoupil do provázkovského...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 6/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Šimon Dominik: Nezačínám...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Je čas uvést věci do pohybu

Rozhovor s novými šéfy činohry a...

Kontext

Akademie v mantinelech...

Poslední únorovou neděli se v Los...

Kulatý stůl Divadelních...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Burza

Výstavy – výstavy –...

Národní muzeum informuje

Nejlepší herec nemusí...

Herecká asociace informuje

Podoby: Nevyžádaný dopis...

Píšu ti milá, jaks správně poznala,...

Divadlo Antonína Dvořáka...

Do divadla zadním vchodem

Zahraničí

Maxim Didenko: Divadlo je...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Vladimíre, děkuju

Vladimír Vašut byl taneční kritik a...

Zemřeli

Vladimír Vašut (26. 3. 1931 Dolní...

Výročí

Výročí 1.−15. dubna

Riedlbauch Václav, skladatel (1. 4....

Paměti, záznamy, deníky

Jan Skopeček: Má poslední...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Obrazem

Fagi a divadlo

Prokletí

Osmnáctého února měla ve...

Expert – manifest

Příloha

Události z historie školy

1945 d dekretem prezidenta republiky...

Doctores honoris causa JAMU

Janáčkova akademie múzických umění...

Devět „nej“ brněnské...

Janáčkova akademie múzických umění...

Anketa s výraznými...

1. Jak vzpomínáte na studia, co jste...

Kalendář akcí k oslavám /...

24. března / Divadlo na Orlí...

Moderní vysoká škola s...

Vládním zákonem z 12. září 1947...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 6/2017



Obsah,