Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Syrový, poetický i nahý bude letos Cirkopolis

Festival nezávislého nového cirkusu v ČR Cirkopolis nabídne v Praze špičkové evropské soubory již počtvrté. V letošním roce uvede představení na dvou scénách, v Paláci Akropolis a v PONCI – divadle pro tanec. Diváci se tak mohou od 13. do 18. února těšit na dvojitou dávku uměleckého zážitku.

Pořadatelé nejvýznamnějšího festivalu nezávislého nového cirkusu v ČR, Palác Akropolis a CIRQUEON, si letos přichystali pestrý program, který se opírá o laureáty ocenění CircusNext a další špičkové umělce z celé Evropy.

Máme velkou radost, že i letošní Cirkopolis navazuje na progresivní dramaturgii minulých ročníků. Díky finanční podpoře v rámci Evropského projektu CULTURE se navíc kromě tradičního prostoru Paláce Akropolis podruhé rozšíří na scénu Divadla Ponec. Festival zahájí syrové představení Taival finské Company NUUA, které hravě mísí současný tanec, žonglování a vizuální divadlo. Je to inscenace o lidském těle, jeho funkcích a gestech. Francouzská poetická inscenace Autour du Domain se opírá o techniku chůze na laně,  říká Šárka Maršíková, ředitelka CIRQUEONu. Tvůrcům byla inspirací kniha poezie Du Domaine. Inscenaci režírovala laureátka ceny CircusNext 2014 Marie Collé, uvidí diváci Divadla Ponec 14. a 15. února.

Alexander Vantournhout je v projektu Aneckxander po celou dobu nahý a balancuje na tenké hranici tragédie a komedie… FOTO ARCHIV CIRKOPOLIS

Na prknech Divadla Ponec vystoupí také další laureát CircusNext, který prorazil také v tanečním světě díky Aerowaves a na prestižním Londom Mime, Alexander Vantournhout  (Belgie). Přiveze projekt Aneckxander. Alexander je po celou dobu nahý, balancuje na tenké hranici tragédie a komedie a přepisuje autobiografii vlastního těla. Výsledkem je syrový autoportrét, ve kterém je lidské tělo zcela odhalené, avšak zároveň se snaží uniknout všem zvědavým očím, které se dívají, přibližuje Petr Boháč, divadelní dramaturg Paláce Akropolis.

Předposlední den Cirkopolisu bude patřit francouzskému duu Cie Sacékripa, které navazuje svou poetikou například na gagovost Bustera Keatona. Benjamin de Matteis a Mickäel Le Guen se v inscenaci Marée Basse  schází nad sklenkou. Svérázně manipuluji objekty a snaží se předejít všem katastrofám, které mimoděk neustále přicházejí. Přitom jediné, po čem touží, je dát si skleničku dobrého svařeného vína. Zdánlivě banální inscenace v současnosti dobývá svět, do Prahy přijíždí z London Mime. Dokonale vypointované charakterové herectví a inteligentní smysl pro humor slibují příjemný zážitek pro diváky všech věkových kategorií.

V letošním roce se také dramaturgie vrací k původnímu projektu a tím je projekt, připravený pouze pro tento jeden večer. Po celou dobu konání festivalu bude v prostorách CIRQUEONu probíhat zkoušení  představení s názvem Cirkopolis vol. 4. Letos tuto výzvu přijal původem italský režisér Roberto Magro, který je u nás znám díky spolupráci s Divadlem Bratrů Formanů, také vedl v Cirqueonu dvě kreativní laboratoře. Na jevišti se tak představí opět mix českých a zahraničních performerů, kteří mají celkem 5 dní na tvorbu.

V rámci festivalu proběhne také setkání FACE Network a tak bude Praha hostit víc než 25 profesionálů z cirkusové Evropy.

Vstupenky jsou v prodeji v kavárně Paláce Akropolis a v síti GoOut.

Více informací naleznete na: www.cirkopolis.cz

Program:

PALÁC AKROPOLIS

13. 2. 20:00 NUUA – Taival (FIN)

14. 2. 20:00 NUUA – Taival (FIN)

15. 2. 18:00 Czech Focus

16. 2. 18:00 Compagnie Sacékripa – Marée Basse (FR)

17. 2. 20:00 Compagnie Sacékripa – Marée Basse (FR)

18. 2. 18:00 Cirkopolis vol. 4 by Roberto Magro

DIVADLO PONEC

14. 2. 18:00 Collectif Porte27 – Autour du domaine (FR)

15. 2. 20:00 Collectif Porte27 – Autour du domaine (FR)

16. 2. 20:00 Alexander Vantournhout & Bauke Lievens – Aneckxander (BE)

17. 2. 20:00 Alexander Vantournhout & Bauke Lievens – Aneckxander (BE)

 

  • Autor: DN
  • Publikováno: 07. února 2017

Komentáře k článku: Syrový, poetický i nahý bude letos Cirkopolis

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 10/2017

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


16. 5.–29. 5. 2017

Číslo 10/2017 (16. 5.–29. 5. 2017)

Obsah čísla 10/2017

Slovo ...

Náš dialog, naše...

Byl to Václav Havel, který...

Osobnost měsíce

Martin Finger

jako Walter v inscenaci Homo Faber v...

K věci

Internetová kasička

Na Hithitu byly donedávna aktivní hned...

Názor

Grantová výhybka aneb K...

Pamětníci si možná vzpomenou na...

Glosa

Zašel jsem na kávu

V Brně, do kavárny Spolek, v Orlí,...

Bez pravidel se žít nedá

Podivení Marie Reslové nad...

Kritika

Kdo neskáče není My

Položil bys život za svou vlast? S tou...

Jaj, ty Nevěsty…

Sdružení Masopust uvedlo pět let...

Fraška o revoluci, která se...

Když Národní divadlo uvedlo 1....

Don Juan bez vášně

Co je za boomem uvádění Molièrova...

A nejste vy takový ten...

Don Juan se hraje v pražském Divadle...

Člověk strůjce na cestě

Poslední premiéra v ústeckém...

Tradičně, nebo moderně?

Režisér Tomáš Pilař v rozhovoru ke...

Byla, nebyla… eine kleine...

Petr Bláha jako přepjatý kabaretiér...

Prosím, jen si sáhněte!

Inscenace Prosíme nesahat! je třetím...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 10/2017...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Pavla Vykopalová: Na kurtu i...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Miřenka Čechová: Prožít...

Rozhovor s tanečnicí, choreografkou a...

Burza

Zahraničí

Obrazem

O tanci i bez něj

Ve foyeru Jihočeského divadla v...

Fagi a divadlo

Expert – splněný sen II

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 10/2017



Obsah,