Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.">

Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Chyťte zloděje!

Volá zloděj, jak praví známé přísloví. Hodí se na prohlášení Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.

Byl to právě sociálnědemokratický radní pro kulturu Lukáš Kaucký, který se po povolebním holportu ČSSD s ODS začal v pražské kultuře chovat jako na dobytém území, nerespektoval usnesení zastupitelstva a pozastavil transformaci pražských divadel s tím, že na všechny ředitele příspěvkových organizací vyhlásí konkursy, rozumějme ponechá divadla pod (svým) politickým vlivem. On nepotřeboval poradní grémium, protože nechtěl jednat veřejně, ale partajněkuloárově. On naslouchal utajeným našeptavačům, kteří se bohužel mezi lidmi od kumštu vždycky najdou. On nechal najmenovat konkursní komise podle politické koaliční dohody s ODS.

Jen netušil, že ze dne na den vyklidí kancelář. Tak mu nezbylo než v opozici změnit rétoriku: Rozhodnutím výběrové komise se bohužel plně potvrdily obavy představitelů kulturní obce, že celé výběrové řízení je pod silným politickým tlakem a odborné kvality kandidátů budou zcela upozaděny. Jmenování Tomáše Töpfera je pak nejen typickým příkladem politické korupce, ale zároveň alarmujícího morálního střetu zájmů, neboť tento uchazeč zároveň provozuje Divadlo Na Fidlovačce, které každoročně čerpá od hlavního města grantovou podporu ve výši takřka 10 milionů korun. Radio Jerevan: obavy měla kulturní obec z Kauckého politických tlaků, Töpferem coby prokazatelně schopným divadelníkem nebyly upozaděny odborné kvality, v době vydání prohlášení Töpfera nikdo ničím nejmenoval a jmenovat nemohl, neb to je věcí rady města (to Kaucký jako předseda výběrové komise na Komedii rovnou vyhlásil jmenování Evy Bergerové), Fidlovačku provozuje Nadace Fidlovačka. Popravdě si nejsem jistý, co Kaucký prostě neví, a co cíleně mlží. Zmínka o penězích ovšem vždycky spolehlivě vybudí veřejné mínění a závist konkurence.

Nebýt to tak chucpe, bylo by socdemácké horlení úsměvné. Copak někdo může uvěřit tak naivním tvrzením? Pod prohlášením však lze číst přes stovku diskusních příspěvků, které Kauckého rétorika vybudila, drtivá většina je neméně demagogická, a navíc sprostě antisemitská! Kdyby něco takového vykřikovali neonacisté na ulici, tak je zavřou, v Parlamentních listech si počíst můžete. To už není jen věcí jednoho ambiciózního politického dorostence, který si kulturu spletl s výtahem k moci, to je logický důsledek zdejšího obecného politikaření, jež vystřídalo politiku. Napříč politickými stranami i resorty! Už nejde o to, kdo je modrý, kdo zelený či oranžový, ale kdo je slušný, a kdo ne, komu jde o věc, a komu jen o sebe sama. A nemylme se, neplatí to jen na zlé politiky.

  • Autor: Josef Herman
  • Publikováno: 6. Únor, 2012

Komentáře k článku: Chyťte zloděje!

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 2/2015

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


21. 1.-3. 2. 2015

Číslo 2/2015 (21. 1.-3. 2. 2015)

Obsah čísla 2/2015

Komentář

Mají smysl ceny kritiků?

Hned na začátku říkám, že...

Sukces měsíce

Národní divadlo – William...

(režie Daniel Špinar, premiéra 18....

Jak já to vidím

Michal Dalecký, herec

Dotazník aneb Hledání divadelního...

Kronika

Bylo & bude 2/2015

Bylo Od Nového roku mají brněnská...

Reportáž

Kritika

Dvakrát do téže řeky?

Jiří Hubač napsal před lety pro...

Mozaika bezvýznamných...

Přicházel s návrhy. My jsme je...

V oparu chlastu

Brněnské Divadlo Feste, které se ve...

Tichý křik Simone Weilové

Režisér Jan Nebeský kabaret bytostně...

Ďáblice z Tyrolských Alp

Přední rakouský dramatik Karl...

Tíha papírové koruny

Uvedení Krále Oidipa v Mahenově...

Nízké vášně klamaného...

Daniel Špinar tragédiím Williama...

Tak co třeba Mrożek?

Z letmého pohledu na repertoár...

Opera jako trestný čin

S žalobou na uvedení opery Aloise...

Kritický žebříček 2/2015...

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Rozhovor

HaDivadlo je přátelské...

…říká Ivan Buraj, který se 1....

Jiří Rajniš: Člověk se...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kontext

Mnoho burácení pro nic

Debutanti zpravidla slibují něco...

Oscar i Plyšák pro Marka...

Úvahy posttelevizní

Štěpán Pácl: Hledáme...

Od 20. prosince zná činoherní soubor...

Daniel Špinar: Vždycky budu ...

Od 20. prosince zná činoherní soubor...

Burza

Fagi a divadlo

Podoby

Pokus o arcimboldovský portrét mého...

Blesková rychlost minulosti

Orchestr BERG se pod taktovkou Petera...

3LO3

Proč většinou nejsou současné...

Návštěva předsedy ČMKOS

Herecká asociace informuje

Just píše Rejžkovi

Milý Honzo, šumavský Pánbu mě letos...

Za operou do Karlína?

K věci

Zahraničí

Eric Davis alias Red Bastard:...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Mosty přes česko-německé...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

PhDr. Zdeněk Stříbrný, DrSc. (1. 10....

Paměti, záznamy, deníky

Bylo nás pět a půl –...

Přechod z Prostějova do Brna je v mé...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 2 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 2/2015



Obsah,