Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.">

Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Chyťte zloděje!

Volá zloděj, jak praví známé přísloví. Hodí se na prohlášení Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.

Byl to právě sociálnědemokratický radní pro kulturu Lukáš Kaucký, který se po povolebním holportu ČSSD s ODS začal v pražské kultuře chovat jako na dobytém území, nerespektoval usnesení zastupitelstva a pozastavil transformaci pražských divadel s tím, že na všechny ředitele příspěvkových organizací vyhlásí konkursy, rozumějme ponechá divadla pod (svým) politickým vlivem. On nepotřeboval poradní grémium, protože nechtěl jednat veřejně, ale partajněkuloárově. On naslouchal utajeným našeptavačům, kteří se bohužel mezi lidmi od kumštu vždycky najdou. On nechal najmenovat konkursní komise podle politické koaliční dohody s ODS.

Jen netušil, že ze dne na den vyklidí kancelář. Tak mu nezbylo než v opozici změnit rétoriku: Rozhodnutím výběrové komise se bohužel plně potvrdily obavy představitelů kulturní obce, že celé výběrové řízení je pod silným politickým tlakem a odborné kvality kandidátů budou zcela upozaděny. Jmenování Tomáše Töpfera je pak nejen typickým příkladem politické korupce, ale zároveň alarmujícího morálního střetu zájmů, neboť tento uchazeč zároveň provozuje Divadlo Na Fidlovačce, které každoročně čerpá od hlavního města grantovou podporu ve výši takřka 10 milionů korun. Radio Jerevan: obavy měla kulturní obec z Kauckého politických tlaků, Töpferem coby prokazatelně schopným divadelníkem nebyly upozaděny odborné kvality, v době vydání prohlášení Töpfera nikdo ničím nejmenoval a jmenovat nemohl, neb to je věcí rady města (to Kaucký jako předseda výběrové komise na Komedii rovnou vyhlásil jmenování Evy Bergerové), Fidlovačku provozuje Nadace Fidlovačka. Popravdě si nejsem jistý, co Kaucký prostě neví, a co cíleně mlží. Zmínka o penězích ovšem vždycky spolehlivě vybudí veřejné mínění a závist konkurence.

Nebýt to tak chucpe, bylo by socdemácké horlení úsměvné. Copak někdo může uvěřit tak naivním tvrzením? Pod prohlášením však lze číst přes stovku diskusních příspěvků, které Kauckého rétorika vybudila, drtivá většina je neméně demagogická, a navíc sprostě antisemitská! Kdyby něco takového vykřikovali neonacisté na ulici, tak je zavřou, v Parlamentních listech si počíst můžete. To už není jen věcí jednoho ambiciózního politického dorostence, který si kulturu spletl s výtahem k moci, to je logický důsledek zdejšího obecného politikaření, jež vystřídalo politiku. Napříč politickými stranami i resorty! Už nejde o to, kdo je modrý, kdo zelený či oranžový, ale kdo je slušný, a kdo ne, komu jde o věc, a komu jen o sebe sama. A nemylme se, neplatí to jen na zlé politiky.

  • Autor: Josef Herman
  • Publikováno: 6. Únor, 2012

Komentáře k článku: Chyťte zloděje!

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 21/2014

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


9. 12.-22. 12. 2014

Číslo 21/2014 (9. 12.-22. 12. 2014)

Obsah čísla 21/2014

Komentář

Egomaniaci

Egomanie se šíří republikou jako...

Osobnost měsíce

David Radok

David Radok

Jak já to vidím

Radka Fidlerová, herečka

Dotazník aneb Hledání divadelního...

Inspirace divadlem

Zabiju tě a budu tě mít...

Něco zcela jiného se začalo odvíjet...

Kronika

Bylo & bude 21/2014

Bylo V Brně a v Ostravě se sešla...

Kritika

Bouře a vzdor aneb Kulturní...

Představte si to: přijeli jste do...

Vypni mě a miluj

Doprovodné materiály hledají ve...

Ušlechtilé, solidní muzeum...

Tvůrci vinohradského Rodu Glem­bayů,...

Půlrok na vsi

Vzpomínky na některé inscenace si...

Nezničitelná Leni

Odpovědnosti za své dílo se umělec...

Generační vášnivý útok

V Činoherním klubu uvedli více než...

Play Shaw

Když jsem před více než šedesáti...

Do dětství a do pravěku

Výrazná autorská osobnost...

Dluh Animě

Choreograf Michal Záhora přichází po...

Bohem milovaný živočich

Amadeus Petera Shaffera znamená pro...

Kritický žebříček 21/2014...

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Festivaly

Na Janáčka se chodí,...

Proč se u nás nechodí na Janáčka?...

Neobhájený Beckett

Historicky první ostravské Čekání...

Hrabal není ležák

Uvádět dílo Bohumila Hrabala na...

Otřepal se OST-RA-VAR z...

Po loňském hodně rozpačitém...

Rozhovor

Marek Němec: Vyhoření...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kauza

Kontext

Došlo do redakce

Alena Fialová: Poučení z krizového...

Jiřina Jirásková očima...

Když loni začátkem ledna zemřela...

Je třeba zabít Pohádkáře

Jména Macháček a Geislerová...

Burza

Fagi a divadlo

Diskutujme!

Dva skladatelé, dva Magoři

Sametové vzpomínání

Ve své funkci považuji mimo jiné za...

3LO3

Nuda na divadle. Je to problém diváka,...

Malíř jeviště aneb Anděl...

Anděl blažené smrti se dotkl 21....

Rejžek píše Justovi

Milý Vladimíre, úvodem dopisu, který...

Ohlasy

Polemiky

Zemřeli

Zemřeli

WANDA SPINKA (29. 3. 1937 Cieszyn,...

Výročí

Výročí 15.–31. prosince

Dostálová Irena, herečka (15. 12....

Paměti, záznamy, deníky

Bylo nás pět a půl –...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 2 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 21/2014



Obsah,