Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.">

Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Chyťte zloděje!

Volá zloděj, jak praví známé přísloví. Hodí se na prohlášení Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.

Byl to právě sociálnědemokratický radní pro kulturu Lukáš Kaucký, který se po povolebním holportu ČSSD s ODS začal v pražské kultuře chovat jako na dobytém území, nerespektoval usnesení zastupitelstva a pozastavil transformaci pražských divadel s tím, že na všechny ředitele příspěvkových organizací vyhlásí konkursy, rozumějme ponechá divadla pod (svým) politickým vlivem. On nepotřeboval poradní grémium, protože nechtěl jednat veřejně, ale partajněkuloárově. On naslouchal utajeným našeptavačům, kteří se bohužel mezi lidmi od kumštu vždycky najdou. On nechal najmenovat konkursní komise podle politické koaliční dohody s ODS.

Jen netušil, že ze dne na den vyklidí kancelář. Tak mu nezbylo než v opozici změnit rétoriku: Rozhodnutím výběrové komise se bohužel plně potvrdily obavy představitelů kulturní obce, že celé výběrové řízení je pod silným politickým tlakem a odborné kvality kandidátů budou zcela upozaděny. Jmenování Tomáše Töpfera je pak nejen typickým příkladem politické korupce, ale zároveň alarmujícího morálního střetu zájmů, neboť tento uchazeč zároveň provozuje Divadlo Na Fidlovačce, které každoročně čerpá od hlavního města grantovou podporu ve výši takřka 10 milionů korun. Radio Jerevan: obavy měla kulturní obec z Kauckého politických tlaků, Töpferem coby prokazatelně schopným divadelníkem nebyly upozaděny odborné kvality, v době vydání prohlášení Töpfera nikdo ničím nejmenoval a jmenovat nemohl, neb to je věcí rady města (to Kaucký jako předseda výběrové komise na Komedii rovnou vyhlásil jmenování Evy Bergerové), Fidlovačku provozuje Nadace Fidlovačka. Popravdě si nejsem jistý, co Kaucký prostě neví, a co cíleně mlží. Zmínka o penězích ovšem vždycky spolehlivě vybudí veřejné mínění a závist konkurence.

Nebýt to tak chucpe, bylo by socdemácké horlení úsměvné. Copak někdo může uvěřit tak naivním tvrzením? Pod prohlášením však lze číst přes stovku diskusních příspěvků, které Kauckého rétorika vybudila, drtivá většina je neméně demagogická, a navíc sprostě antisemitská! Kdyby něco takového vykřikovali neonacisté na ulici, tak je zavřou, v Parlamentních listech si počíst můžete. To už není jen věcí jednoho ambiciózního politického dorostence, který si kulturu spletl s výtahem k moci, to je logický důsledek zdejšího obecného politikaření, jež vystřídalo politiku. Napříč politickými stranami i resorty! Už nejde o to, kdo je modrý, kdo zelený či oranžový, ale kdo je slušný, a kdo ne, komu jde o věc, a komu jen o sebe sama. A nemylme se, neplatí to jen na zlé politiky.

  • Autor: Josef Herman
  • Publikováno: 6. Únor, 2012

Komentáře k článku: Chyťte zloděje!

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 8/2014

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


16. 4.-29. 4. 2014

Číslo 8/2014 (16. 4.-29. 4. 2014)

Obsah čísla 8/2014

Komentář

Dva diváci…

Nedávno přišli na představení do...

Sukces měsíce

Městské divadlo Kladno –...

Režie Jan Frič, premiéra 22. března...

Jak já to vidím

Marek Bečka, Loutkář

Dotazník aneb Hledání divadelního...

Inspirace divadlem

Být idiotem, nebýt idiotem,...

Když jsem v roce 2006 před českého...

Kronika

19. března—1. dubna 2014

19. března V pražské malostranské...

Kritika

Soudě dle soudce to bude...

Nová inscenace ředitele Divadla na...

Veselá opera pro celou rodinu

Těsnohlídkova povídka, napsaná pro...

Staré dobré poetické

Federico García Lorca se prakticky...

Smrt pamětníků

David Jařab se po pěti letech vrátil...

Vzorec civilizace

Prostor je v inscenaci minimalizován na...

V domě smutku slunce vyjít...

Tato kniha nepatří na vánoční stůl...

Kritický žebříček 8/2014

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Rozhovor

Martin Zahálka: Hysteričtí...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kauza

Sbohem!

Nekrolog za Pata a Mata, kteří se...

Kontext

Neztrácím naději – Za...

Nenápadný, vždy jakoby skryt za...

Když zpívajícím komikům...

Jiří Šlitr nebyl u nás první ani...

Burza

Fagi a divadlo

IDU 2014: Prostor pro divadlo

Institut umění – Divadelní ústav...

Ctrl + S

Dva skladatelé, dva Magoři

3SES3

Určitě jste vy samy seděly v nějaké...

Thálie po roce (Alternativní...

Co se týká všelijakých divadelních...

Ceny Thálie za rok 2013

Činohra Ženský výkon: Tereza...

Upřímné Ceny Thálie

Herecká asociace informuje

Just píše Rejžkovi

Zarazila mě Tvá věta o dvouhlavém...

Zahraničí

Za humny je klasika

Stručný obsah příspěvku zde není...

Roald van Oosten: Vrátit...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Paměti, záznamy, deníky

Sbližování těla s duší...

Měla bych se ještě zmínit, proč se...

Dědova mísa

Dědova mísa

Bylo nečekané a překvapivé, že...

Příloha

Sbohem!

Nekrolog za Pata a Mata, kteří se...

Rekapitulace událostí, jež...

Nabízíme přehled událostí konce...

Činoherní studio Ústí nad...

Činoherní studio bylo založeno v...

Plzeň 2015

Evropské hlavní město vrcholné...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 2 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 8/2014



Obsah,