Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.">

Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Chyťte zloděje!

Volá zloděj, jak praví známé přísloví. Hodí se na prohlášení Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.

Byl to právě sociálnědemokratický radní pro kulturu Lukáš Kaucký, který se po povolebním holportu ČSSD s ODS začal v pražské kultuře chovat jako na dobytém území, nerespektoval usnesení zastupitelstva a pozastavil transformaci pražských divadel s tím, že na všechny ředitele příspěvkových organizací vyhlásí konkursy, rozumějme ponechá divadla pod (svým) politickým vlivem. On nepotřeboval poradní grémium, protože nechtěl jednat veřejně, ale partajněkuloárově. On naslouchal utajeným našeptavačům, kteří se bohužel mezi lidmi od kumštu vždycky najdou. On nechal najmenovat konkursní komise podle politické koaliční dohody s ODS.

Jen netušil, že ze dne na den vyklidí kancelář. Tak mu nezbylo než v opozici změnit rétoriku: Rozhodnutím výběrové komise se bohužel plně potvrdily obavy představitelů kulturní obce, že celé výběrové řízení je pod silným politickým tlakem a odborné kvality kandidátů budou zcela upozaděny. Jmenování Tomáše Töpfera je pak nejen typickým příkladem politické korupce, ale zároveň alarmujícího morálního střetu zájmů, neboť tento uchazeč zároveň provozuje Divadlo Na Fidlovačce, které každoročně čerpá od hlavního města grantovou podporu ve výši takřka 10 milionů korun. Radio Jerevan: obavy měla kulturní obec z Kauckého politických tlaků, Töpferem coby prokazatelně schopným divadelníkem nebyly upozaděny odborné kvality, v době vydání prohlášení Töpfera nikdo ničím nejmenoval a jmenovat nemohl, neb to je věcí rady města (to Kaucký jako předseda výběrové komise na Komedii rovnou vyhlásil jmenování Evy Bergerové), Fidlovačku provozuje Nadace Fidlovačka. Popravdě si nejsem jistý, co Kaucký prostě neví, a co cíleně mlží. Zmínka o penězích ovšem vždycky spolehlivě vybudí veřejné mínění a závist konkurence.

Nebýt to tak chucpe, bylo by socdemácké horlení úsměvné. Copak někdo může uvěřit tak naivním tvrzením? Pod prohlášením však lze číst přes stovku diskusních příspěvků, které Kauckého rétorika vybudila, drtivá většina je neméně demagogická, a navíc sprostě antisemitská! Kdyby něco takového vykřikovali neonacisté na ulici, tak je zavřou, v Parlamentních listech si počíst můžete. To už není jen věcí jednoho ambiciózního politického dorostence, který si kulturu spletl s výtahem k moci, to je logický důsledek zdejšího obecného politikaření, jež vystřídalo politiku. Napříč politickými stranami i resorty! Už nejde o to, kdo je modrý, kdo zelený či oranžový, ale kdo je slušný, a kdo ne, komu jde o věc, a komu jen o sebe sama. A nemylme se, neplatí to jen na zlé politiky.

  • Autor: Josef Herman
  • Publikováno: 6. Únor, 2012

Komentáře k článku: Chyťte zloděje!

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 17/2014

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


14. 10.-27. 10. 2014

Číslo 17/2014 (14. 10.-27. 10. 2014)

Obsah čísla 17/2014

Komentář

Divadlo podle politiků

Čtete následující řádky po...

Osobnost měsíce

Pavel Zajíček

autor básní a ústřední performer...

Jak já to vidím

Alena Štréblová, Herečka

Dotazník aneb Hledání divadelního...

Inspirace divadlem

Od divadla zpátky k rituálu

Podle antropologické teorie vzniklo...

Kronika

Bylo & bude 17/2014

Bylo Až do dna ponížení Televizní...

Kritika

Mukl A03915

V Brně rostou nezávislé produkce jako...

Upíří rej podle Glazarové

Titul Vlčí jáma je v povědomí...

Fyzika mořských vln

Tanečník Jiří Bartovanec, bývalý...

Voňavý svět snů

Ivo Dimchev, současný oblíbenec...

Zeměměřič K. jako produkt...

Uvidět a přečíst román Zámek v...

Orlando z knihovny nikam...

Když na podzim roku 1928 vyšla nová...

Návrat chlebíčkové kultury

Na rovinu – v Kalichu jsem byl poprvé...

Fantom opery je v Praze!

Producent František Janeček si k...

Divnej, vtipnej, poetickej...

Nebudu psát, že se zrodila hvězda....

Kritický žebříček 17/2014

5 zážitek / 4 nenechte si ujít / 3 je...

Festivaly

Rozhovor

Martin Františák: Soubor má...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Kontext

Blahodárné doušky ...

Fragmenty rozhlasu

Zdeněk, můj oblíbený…

Zdeněk Hořínek byl můj oblíbený...

O kritikovi, jenž miloval...

Poprvé jsem jméno Zdeněk Hořínek...

Panu Hořínkovi s láskou…

Ve středu se Zdeněk Hořínek, jak...

Burza

Fagi a divadlo

Chvála solidarity

Dva skladatelé, dva Magoři

3LO3

V Plzni postavili za velké peníze...

Městské divadlo Mladá...

Divadla regionů

Zpráva o setkání herců v...

Podpora Prezident HA požádal správní...

Rejžek píše Justovi

Málem bych se nedostal k tomu, abych...

Zahraničí

V Salcburku historicky i...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Utrpení, vztek a zoufalství;...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Martin Marek (28. 8. 1956 Praha – 13....

Výročí

Výročí 21.–31. října

Sedláčková Jarmila, sólistka opery...

Paměti, záznamy, deníky

Bylo nás pět a půl...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 2 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 17/2014



Obsah,