Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.">

Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky.

Chyťte zloděje!

Volá zloděj, jak praví známé přísloví. Hodí se na prohlášení Senátor Töpfer se nesmí stát ředitelem Vinohradského divadla, v němž ČSSD bezprostředně po vyhlášení výsledků konkursu protestovala proti návrhu konkursní komise jmenovat ředitelem vinohradského divadla Tomáše Töpfera: Tento krok považujeme za bezprecedentní snahu o zpolitizování této významné kulturní instituce, jež je divadelní chloubou hlavního města.

Byl to právě sociálnědemokratický radní pro kulturu Lukáš Kaucký, který se po povolebním holportu ČSSD s ODS začal v pražské kultuře chovat jako na dobytém území, nerespektoval usnesení zastupitelstva a pozastavil transformaci pražských divadel s tím, že na všechny ředitele příspěvkových organizací vyhlásí konkursy, rozumějme ponechá divadla pod (svým) politickým vlivem. On nepotřeboval poradní grémium, protože nechtěl jednat veřejně, ale partajněkuloárově. On naslouchal utajeným našeptavačům, kteří se bohužel mezi lidmi od kumštu vždycky najdou. On nechal najmenovat konkursní komise podle politické koaliční dohody s ODS.

Jen netušil, že ze dne na den vyklidí kancelář. Tak mu nezbylo než v opozici změnit rétoriku: Rozhodnutím výběrové komise se bohužel plně potvrdily obavy představitelů kulturní obce, že celé výběrové řízení je pod silným politickým tlakem a odborné kvality kandidátů budou zcela upozaděny. Jmenování Tomáše Töpfera je pak nejen typickým příkladem politické korupce, ale zároveň alarmujícího morálního střetu zájmů, neboť tento uchazeč zároveň provozuje Divadlo Na Fidlovačce, které každoročně čerpá od hlavního města grantovou podporu ve výši takřka 10 milionů korun. Radio Jerevan: obavy měla kulturní obec z Kauckého politických tlaků, Töpferem coby prokazatelně schopným divadelníkem nebyly upozaděny odborné kvality, v době vydání prohlášení Töpfera nikdo ničím nejmenoval a jmenovat nemohl, neb to je věcí rady města (to Kaucký jako předseda výběrové komise na Komedii rovnou vyhlásil jmenování Evy Bergerové), Fidlovačku provozuje Nadace Fidlovačka. Popravdě si nejsem jistý, co Kaucký prostě neví, a co cíleně mlží. Zmínka o penězích ovšem vždycky spolehlivě vybudí veřejné mínění a závist konkurence.

Nebýt to tak chucpe, bylo by socdemácké horlení úsměvné. Copak někdo může uvěřit tak naivním tvrzením? Pod prohlášením však lze číst přes stovku diskusních příspěvků, které Kauckého rétorika vybudila, drtivá většina je neméně demagogická, a navíc sprostě antisemitská! Kdyby něco takového vykřikovali neonacisté na ulici, tak je zavřou, v Parlamentních listech si počíst můžete. To už není jen věcí jednoho ambiciózního politického dorostence, který si kulturu spletl s výtahem k moci, to je logický důsledek zdejšího obecného politikaření, jež vystřídalo politiku. Napříč politickými stranami i resorty! Už nejde o to, kdo je modrý, kdo zelený či oranžový, ale kdo je slušný, a kdo ne, komu jde o věc, a komu jen o sebe sama. A nemylme se, neplatí to jen na zlé politiky.

  • Autor: Josef Herman
  • Publikováno: 6. Únor, 2012

Komentáře k článku: Chyťte zloděje!

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 14/2015

Vychází za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literáního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


1. 9.-14. 9. 2015

Číslo 14/2015 (1. 9.-14. 9. 2015)

Obsah čísla 14/2015

Sloupek

Sloupek

Koncem jara mě kontaktovala redaktorka...

Sukces měsíce

Český úspěch v Edinburghu

Inscenace souboru VerTeDance Korekce...

Dotazník

Jiří Trnka

Dotazník aneb Vyhlížení divadelního...

K věci

Příspěvková organizace...

Po dlouholetých zkušenostech jsem...

Fejeton

Ne Tyl, nýbrž Hýlom Hálom

Hýlom Hálom je naše nejstarší...

Názor

Patří špatný vkus za...

Herec Jiří Maryško byl stíhán pro...

Glosa

Spása skrze nové umění

Počin, který se Národní galerii...

Kronika

Jednou větou

Novým ředitelem Horáckého divadla v...

Kritika

Láska více než tragická

Již podruhé vytvořili v pražské...

Transcendentální hnus

Divadlo U stolu uvedlo ještě před...

Drábkův bestiální komiks

Udělal jsem zřejmě chybu, že jsem si...

Mizina jako náhradní program

Od počátku své padesátileté...

Střídání stráží v...

Dlouholetý ředitel Slováckého...

Vratká rovnováha, masky, ...

Osou festivalu TANEC PRAHA bývá...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 14/2015...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Festivaly

Rozhovor

Michael Tarant: Začínal jsem...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Daniel Špinar: Společné...

Rozhovor s šéfem činohry Národního...

Kontext

Když scénografie promluvila

Dílem nejproslulejšího českého...

PQ na rozcestí, nebo na konci...

Pražské Quadriennale vzniklo v roce...

Burza

Fagi a divadlo

Došlo do redakce

Alena Ježková: Staré pověsti české...

Zrádce národa z restaurace U...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Ministrem kultury stvořený...

Herecká asociace informuje

Uhde píše Levínskému

Ahoj, René, myslel jsem na Tebe...

Zahraničí

Je suis l’autre aneb Jsem...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zemřeli

Zemřeli

Ladislav Chudík (27. 5. 1924 Hronec,...

Výročí

Výročí 1.−15. září

Žlábek Eduard, sólista baletu (1. 9....

Paměti, záznamy, deníky

Nalezeno na Švestkovém...

Stručný obsah příspěvku zde není...

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 2 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 14/2015



Obsah,