Obsah,



Kulturní čtrnáctideník pro divadelníky a jejich diváky

Jednou větou

Ministerstvo není tvůrcem kultury – je jejím služebníkem a mělo by být inspirátorem i hybatelem všeho, co se v kultuře i ve společnosti děje. Čeká nás řada úkolů. Jedná se o to, abychom vytvářeli podmínky pro vznik nových artefaktů, abychom pečovali o kulturní dědictví, ale také abychom toto rozmanité kulturní dědictví zpřístupnili co nejširšímu okruhu našich občanů, řekl ve své nástupní řeči 18. prosince nový ministr kultury, muzikolog, hudební manažer a vysokoškolský pedagog (v sezoně 2013/14 šéf operního souboru Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni) Ilja Šmíd.

O místo ředitele Centra experimentálního divadla v Brně, pod nějž spadají Divadlo Husa na provázku, HaDivadlo a Divadlo U stolu a které opouští Petr Oslzlý, se ucházejí čtyři kandidáti: intendantka Husy na provázku Eva Yildizová a dramaturg této scény Miroslav Oščatka, režisér Pavel Baďura a Francouz Frédéric Poty; město vybere ředitele začátkem roku, ten pak vybere nové umělecké šéfy DHNP a Divadla U stolu.

Po jedenadvacáté se v podvečer 22. prosince v hledišti a na jevišti Činoherní scény Městského divadla Brno sešli jeho herci, jejich kolegové a diváci, aby se dozvěděli výsledky divácké ankety Křídla 2016/2017 – své hlasy posílali diváci v průběhu celého roku 2017, nashromáždilo se jich přes dvanáct tisíc: kategorii Nejoblíbenější herečka a Nejoblíbenější herec obsadili na prvních pozicích Andrea Zelová (počtvrté v řadě) a Aleš Slanina (pošesté!), jako Nejoblíbenější inscenaci sezony hlasující zvolili muzikál Bítls a první příčku kategorie Nejvýraznější tvůrčí počin obsadila Andrea Kučerová za kostýmy k inscenaci Zamilovaný Shakespeare.

Divácky nejúspěšnější inscenací roku 2017 Východočeského divadla Pardubice se stejně jako loni stala výpravná rodinná pohádka Kráska a zvíře v režii Petra Novotného (prem. červen 2016 na vyhlídce hradu Kunětická hora), cenu novinářů na slavnostním vyhlášení 31. prosince obdržela groteska Maria von Mayenburga Živý obraz, kterou na Malé scéně ve dvoře nastudoval režisér David Šiktanc.hul

  • Autor: DN
  • Publikováno: 09. ledna 2018

Komentáře k článku: Jednou větou

Přidat komentář

(Nezapomeňte vyplnit položky označené hvězdičkou.)

Přidání komentáře

*

*

*


Aktuální vydání 2/2018

Vychází za finanční podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury a Nadace Českého literárního fondu

Archiv ročníků

Výběr ročníku

Vyhledávání

Navigace

Čtenářský blog

Inzerce


23. 1.–5. 2. 2018

Číslo 2/2018 (23. 1.–5. 2. 2018)

Obsah čísla 2/2018

Slovo ...

Kultura buranství

Jelikož přelom roku je celkově na...

Sukces měsíce

Charles Gounod: Faust a...

Janáčkova opera Národního divadla v...

K věci

Kolik stojí Velké divadlo?

Velké divadlo, historická scéna...

Fejeton

Už jim zase hráblo aneb Jak...

Povídka divadelní

Kritika

Znepokojivý obraz minulosti i...

Když na počátku padesátých let...

Fikce, historie, nebo...

Dystopický román Kaspara Collinga...

Studený ohňostroj, či...

Na mnoha místech českých zemí byl...

Kritický žebříček

Kritický žebříček 2/2018...

  5 zážitek / 4 nenechte si ujít...

Rozhovor

Dominika Špalková: Divadlo...

Rozhovor s uměleckou šéfkou Divadla...

Obrazem

Zákulisí Baletu ND

Balet Národního divadla nabídl při...

Fagi a divadlo

Pan Papírek… (XI)

Zamčené články se otevírají heslem, uveřejněným v tištěné verzi Divadelních novin na s. 15 (všechny články jsou volně přístupné po dvou měsících).

Obsah čísla 2/2018



Obsah,